۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نانوایان متخلف قزوین در تعطیلات نوروزی نقره‌داغ شدند
کد خبر: ۳۶۲۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۷ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین:

نانوایان متخلف قزوین در تعطیلات نوروزی نقره‌داغ شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از برخورد قاطع با نانوایانی که اقدام به تعطیلی خودسرانه در ایام نوروز کرده بودند، خبر داد.

نانوایان متخلف قزوین در تعطیلات نوروزی نقره‌داغ شدند
علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: طی بررسی‌های میدانی تعزیرات حکومتی در خصوص تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها، گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی در سرکشی‌های روز اول فروردین، ۹ واحد نانوایی که نوبت کشیک برای پخت نان را نادیده گرفته و اقدام به تعطیلی خودسرانه کرده بودند را بلافاصله بازگشایی و برای متخلفان تشکیل پرونده شد.

وی افزود: در شهرستان قزوین ۲۷۵ نانوایی فعالیت دارند که در ایام نوروز، نیمی از آنها باید در شیفت کاری پخت داشته باشند، در این خصوص هرگونه تعطیلی خودسرانه، تخلف محرز محسوب می‌شود و عواقب اینگونه قانون‌شکنی‌ها پیش‌تر به اطلاع رؤسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف رسیده است.

این مسئول بیان کرد: در راستای نظارت بر اقلام اساسی و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، سرکشی‌های مستمر از نانوایی‌ها در دستور کار قرار دارد و متخلفان به جرایم سنگین، پلمپ و نصب پارچه محکوم می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ابراز کرد: وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های متشکله است اما باتوجه به شرایط اقتصادی و لزوم خدمت‌رسانی سریع و دقیق، گشت‌های سیار با حضور میدانی رؤسای شعب بر عملکرد اصناف مرتبط با حوزه آرد و نان نظارت مستقیم دارند و متخلفان در سطح عمده وخرده فروشی مجازات می‌شوند.

حسن‌پور در پایان گفت: با هرگونه کم‌فروشی،‌ عرضه خارج از شبکه آرد، تعطیلی خودسرانه، کاهش ساعات پخت نان، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برخورد قاطع می‌شود.

انتهای پیام/ 1300


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان