۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مشارکت ۸۲۲ فروشگاه در قزوین برای اجرای طرح کالابرگ
کد خبر: ۳۶۲۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۸ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد:

مشارکت ۸۲۲ فروشگاه در قزوین برای اجرای طرح کالابرگ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۸۲۲ فروشگاه در استان قزوین به منظور تأمین کالای مورد نیاز طرح کالابرگ الکترونیکی در سامانه ثبت‌نام کردند.

مشارکت ۸۲۲ فروشگاه در قزوین برای اجرای طرح کالابرگ
عین‌الله کشاورز ترک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی مبتنی بر یارانه را از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور بهبود اوضاع اقتصادی مردم دانست و اظهار کرد: استان قزوین جزو چهار استان پایلوت در اجرای این طرح بوده و براین اساس میزان استقبال بسیار چشمگیر است.

وی افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری در کشور توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اواخر اسفندماه سال گذشته اعلام شد و میزان خرید استان قزوین در این طرح نسبت به سایر استان‌ها مناسب بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: 822 فروشگاه در استان قزوین به منظور تأمین کالای مورد نیاز طرح کالابرگ الکترونیکی در سامانه ثبت‌نام کردند.

این مسئول عنوان کرد: شهروندان به ویژه 9 دهک اول جامعه می‌توانند 10 قلم کالای اساسی و یارانه‌ای از جمله پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، شیر کم چرب، قند، شکر و برنج را از فروشگاه‌های یاد شده با اعتبار خود و با یکی از کارت‌های بانکی سرپرست خانوار به هر میزان مورد نظر، خریداری کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است

 کشاورزترک عنوان کرد: شهروندان همچنین می‌توانند با شماره‌گیری #28*788* از میزان اعتبار خود به منظور استفاده از طرح  کالابرگ الکترونیکی استعلام بگیرند.

وی تصریح کرد: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری بوده و هیچ گونه اجباری در آن نیست، در صورتی که شهروندان از این کالابرگ در ایام نوروز استفاده کنند از میزان یارانه ماه بعدی آنها کسر می‌شود زیرا به صورت اعتباری و نقدی است.

این مسئول با اشاره به آمار تراکنش‌های صورت گرفته در استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: 70 هزار تراکنش‌ از ابتدای آغاز طرح تاکنون برای خرید کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک در استان قزوین ثبت شده است.

کشاورزترک ابراز کرد: این طرح در قزوین نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است، با این حال استقبال مناسبی از سوی مردم تا به امروز صورت گرفته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

کشاورترک در پایان یادآور شد: شبکه ملی اعتبار و کارت اعتباری که برای شهروندان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده به عنوان مرحله نخست توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارتخانه در آینده برنامه‌های توسعه‌ای را در بخش یاد شده خواهد داشت.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان