۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سویه جدید کرونا در استان قزوین اوج گرفت
کد خبر: ۳۶۲۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۵ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین:

سویه جدید کرونا در استان قزوین اوج گرفت

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۶ مورد فوتی ناشی از کرونا از ابتدای سال جدید در استان قزوین گزارش شده که این وضعیت برای استان نگران‌کننده است.

سویه جدید کرونا در استان قزوین اوج گرفت
دکتر بهزاد نجف‌پور در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: تمام شهرستان‌های استان در حال حاضر به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی زرد و بوئین‌زهرا آبی است.

وی افزود: روند ابتلا به کرونا و میزان فوت ناشی از آن در استان قزوین افزایشی است به گونه‌ای که در ماه‌های دی و بهمن سال گذشته هیچ گونه مورد فوتی نداشتیم اما در اسفندماه شاهد 9 مورد فوتی بودیم.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: 6 مورد فوتی ناشی از کرونا از ابتدای سال جدید در استان قزوین گزارش شده که این وضعیت برای استان نگران کننده است.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان تنها راه گریز از ویروس کرونا

نجف‌پور با تأکید بر حفظ سلامتی هم‌استانی‌ها گفت: توصیه جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری مناسب داریم و باتوجه به تقارن عید نوروز و ماه رمضان و احتمال افزایش دورهمی‌ها، رعایت این مهم را بیشتر تاکید می‌کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین توصیه می‌کنیم افراد دارای علائم را به عنوان فرد مبتلا به کرونا فرض کنند، این افراد به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به سایرین از حضور در جمع ممانعت کرده و تا زمان بهبود خود را قرنطینه کنند.

این مسئول گفت: واکسیناسیون به ویژه نوبت سوم برای تمامی افراد و نوبت چهارم برای افراد بالای 18 سال، دارای بیماری زمینه‌ای، 65 سال به بالا و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

درگیر شدن قسمت فوقانی دستگاه تنفسی از علائم سویه جدید ویروس کرونا

نجف‌پور با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا عنوان کرد: براساس آخرین اطلاعات، این سویه از سویه‌های اُمیکرون است.

وی اضافه کرد: سویه جدید کرونا قسمت فوقانی دستگاه تنفسی بیمار را درگیر می‌کند و افراد مستعد ممکن است بیماری مشابه ذات‌الریه را تجریه کنند که علائم گوارشی هم به همراه دارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین به گروه‌های سنی سویه جدید ویروس کرونا تصریح کرد: بیشترین گروه‌های هدف این ویروس شامل افراد بالای 65 سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای جدی تهدیدکننده کرونا مانند سرطان و افرادی که از داروهای ضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند، است که این افراد باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

نجف‌پور در پایان با اشاره به قدرت انتقال ویروس جدید کرونا گفت: قدرت انتقال این سویه نسبت به سویه‌های قبلی بالا بوده اما میزان تهاجم آن کمتر است.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان