۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت و مجلس مجدانه در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
کد خبر: ۳۶۲۳۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۴ ساعت: ۲۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های قزوین؛

دولت و مجلس در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند/ صدور حکم سرپرستی برای مسئولان اشتباه است

اولین فریضه نماز جمعه مراکز شهرستان‌های استان در سال جدید برگزار شد و ائمه جمعه بر تحقق شعار سال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کردند.

دولت و مجلس مجدانه در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ فریضه نماز جمعه مراکز شهرستان‌های استان در سال 1402 برگزار و ائمه جمعه ضمن توصیه به بهره‌مندی از برکات ماه مبارک رمضان از مسئولان خواستند در راستای تحقق شعار سال و رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.
 
آیت‌الله علی اسلامی، امام جمعه تاکستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: مساجد از مهم‌ترین پایگاه‌های مردمی است و ماه رمضان فرصت مناسبی برای استفاده حداکثری از فیوضات این ماه پربرکت است.
 
وی با اشاره به وضعیت منطقه و نقش‌آفرینی ایران اسلامی ابراز کرد: قدرت‌های استکباری دنیا همواره مخالفت انقلاب اسلامی و استقلال کشورمان هستند و امروز دیگر نمی‌توانند نقش موثر نظام اسلامی را نادیده بگیرند.

امام جمعه تاکستان افزود: حضور قدرتمند کشتی‌ها و ناوهای جنگی کشورمان در آبهای آزاد و دریاهای دوردست، مایه عزت ایران اسلامی بوده و معادلات کشورهای استکباری را برهم زده است.
 
وی تصریح کرد: امروز دیگر آمریکا جایگاهی در منطقه ندارد و اتحاد ایران، عربستان، چین و روسیه پایانی بر سلطه‌جویی کشورهای غربی و آمریکایی است.
 
امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد: این قدرت ایران و نظام اسلامی است که آمریکا را از منطقه بیرون کرده است.
 
وی با تشکر از تلاش‌های رییس جمهور گفت: مقام معظم دو راهبرد مهم برای دولت سیزدهم تبیین کردند و لازم است مسئولین مجدانه در راستای مهار تورم و افزایش تولیدات داخلی تلاش نمایند.
 
آیت‌الله اسلامی عنوان کرد: مسئولین در انتصابات با آرامش و درایت عمل کنند؛ انتخابات مسئولان با حکم سرپرستی اشتباه است و نباید در استان کوچکی همانند قزوین شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
 
برخی می‌خواهند پیغمبرکوه را ببلعند
 
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، امام جمعه موقت آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با قاریان قرآن اظهار کرد: کشورمان از نظر قرآنی جزو کشورهای برجسته است و همگان باید سعی کنیم با قرآن مانوس بوده و روزانه برای قرائت و تدبر در قرآن وقت مناسبی اختصاص دهیم.
 
وی با اشاره به اقدامات مهمی که در سال گذشته در آبیک صورت گرفت، افزود: از تلاش‌های مسئولان برای انتقال آب سد طالقان به آبیک، کلنگ‌زنی الحاقیه بیمارستان شهدا و تلاش برای احداث بازیگاه کودک و تفرجگاه توسط شورا و شهرداری آبیک و سایر خدمات در روستاها و شهرها کمال قدردانی را داریم.
 
امام جمعه موقت آبیک گفت: لازم است مسئولان توجه ویژه به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق داشته و اعتبارات و امکانات مورد نیاز شهروندان را تامین نمایند.
 
رمضانی با اشاره به مسائل زیست محیطی آبیک و تحرکات اخیر در راستای تخریب پیغمبرکوه و لزوم مقابله با سودجویان اظهار کرد: برخی می‌خواهند پیغمبرکوه را ببلعند؛ از استاندار، نمایندگان مجلس، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان آبیک درخواست می‌کنیم به این مساله عنایت ویژه داشته و این معادن را از منطقه پیغمبرکوه جمع‌آوری کنند.
 
دولت در مهار تورم تلاش نماید
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه آوج بر اهمیت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: همه باید احترام روزه‌داری را حفظ کرده و درصورتی که مسافر هستیم و یا شرایط روزه‌داری را نداریم، تظاهر به روزه‌خواری نکنیم. 
 
وی با اشاره به پیام نوروزی و سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس افزود: این نامگذاری سال‌ها بر اساس مطالعه و نیاز ضروری جامعه انجام می‌شود؛ مردم باید چشم‌هم‌چشمی‌ها را کنار گذاشته و همگی در تمام امور صرفه‌جویی داشته باشیم.
 
امام جمعه شهرستان آوج بیان کرد: امروز خانواده‌ها باید در تهیه جهزیه‌ دقت کرده و از اسراف، زیاده‌روی و تجملات دوری کرده تا به اقتصاد خوانوار کمک کنیم.
 
موسوی با بیان اینکه دولت باید در مهار تورم تلاش نماید، ابراز کرد: مجلس در این مسیر باید از دولت حمایت کند و همه دست به دست هم دهیم تا تولید رونق پیدا کند؛ در این جنگ ترکیبی، دشمنان با هجمه‌های عظیم تبلیغاتی و ایجاد اغتشاشات؛ جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران راه انداخته‌اند.
 
وی تصریح کرد: نباید به فریب و تبلیغات مسموم دشمن توجه داشته باشیم؛ عده‌ای به حرف‌های دروغین دشمن گوش کرده و اظهار می‌کنند صدا و سیما دروغ می‌گوید؛ این‌ها از القائات دشمن است و می‌خواهند تخم یاس، ناامیدی و بی اعتمادی را در دل‌ها بکارد.
 
امام جمعه شهرستان آوج اذعان کرد: باید به دولت اعتماد و از تولیدات داخلی حمایت کنیم.
 
موسوی ادامه داد: دانشمندان کشورمان در ساخت و تولید وسایل مورد نیاز عاجز نیستند، زمانی که می‌توانند پهپاد و موشک و ادوات پیچیده نظامی را تولید کنند، بدون شک می‌توانند ابزار و وسایل زندگی و ضروریات مردم را تامین نمایند.
 
وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی شود، عنوان کرد: دولت باید در راستای عدم وابستگی بودجه به نفت تلاش کند و از خام فروشی این ماده حیاتی پرهیز کند.
 
هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها در سطوح مختلف اجرایی موجب تحقق شعار سال خواهد شد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ این شهرستان اظهار کرد: علت نامگذاری سال جدید به نام‌ «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، پیشگیری از سرایت آثار جنگ اقتصادی در زندگی مردم است.
 
وی افزود: اگر راهبردها و سیاست‌ها بر اساس نامگذاری‌ها در زمان خود خصوصا در دهه ۹۰ جدی گرفته می‌شد، امروز مردم با این مشکلات مواجه نبودند.
 
امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا بیان کرد: آنچه در پیاده‌سازی و تحقق شعارها دارای اهمیت است، هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها در سطوح مختلف اجرایی است.
 
حجت‌‌الاسلام رضوانی ادامه داد: پس از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن همواره در حوزه‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در حال مواجهه مستقیم و غیرمستقیم با انقلاب اسلامی بوده است.
 
وی ادامه داد:‌ از ویژگی‌های مهم رویکرد تقابلی دشمنان با ملت ایران طی ماه‌های اخیر، تمرکز بر جنگ شناختی و رسانه‌ای بوده است.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا بیان کرد: افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ افتخاری بزرگ برای ملت ایران و دولت سیزدهم بود.
 
وی در پایان خواستار ارتقاء صنعت خودرو و تامین نیازهای مردم در این زمینه شد.
 
حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود
 
حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های این هفته اظهار کرد: همه باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کرده و با تلاوت قرآن و برگزاری نمازهای جماعت، از برکات و غفران الهی بهره بهره‌مند شویم.
 
امام جمعه شهر الوند بیان کرد: یکی از موانع عدم تحقق مقبول و مطلوب شعار سال، عدم فهم دقیق از چیستی و چرایی نامگذاری سال‌ها بوده و این نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است. 
 
مهدوی ادامه داد: جهاد تبیین برای فهم عمیق شعارهای سال، وظیفه اصلی اهالی تبلیغ و رسانه است؛ متأسفانه وضعیت گذشته نشان می‌دهد عده‌ای تلاش کرده‌اند این شعارهای تمدن‌ساز را با نگاه گزارشی و ظاهرسازانه پیش ببرند.
 
وی ادامه داد: این که امام جامعه با پناه‌آوردن به مضجع تابناک امام رضا(ع)، ابتدا از جایگاه خادم آن‌ حضرت سر بر سنگ آن مرقد سراسر نور می‌گذارد و سپس از جایگاه رهبر دینی سیاسی جامعه اسلامی و مردم، نقشه حرکت یک سال را با امت در میان می‌گذارد، یک اقدام بی‌بدیل و الگویی در جهان است که نظیر و مانند ندارد.
 
وی ابراز کرد: سال‌ها است که جبهه‌ دشمن با صدای بلند اعلام می‌کند که می‌‌خواهیم جمهوری اسلامی را به زانو دربیاوریم، رهبری در مقابل می‌گوید غلط می‌کنید؛ این تکرار نیست، این استقامت است.
 
مهدوی ابراز کرد: بر اساس آیه «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَك»؛ این استقامت است، مردم بیدار در صحنه‌ ایستاده‌اند؛ پایداری ملت و رهبری انقلاب اسلامی عامل قوت و پیشرفت و پیروزی ماست.
 
امام جمعه الوند در پایان گفت: رژیم منحوس اسرائیل با وضعیتی که در داخل و خارج دارد، روز به روز به متلاشی شدن و نابودی نزدیک می‌شود، ان‌شالله بزودی این رژیم قاتل از صحنه روزگار حذف می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان