۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نماز عید سعید فطر در قزوین متمرکز برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۲۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماز عید سعید فطر در قزوین متمرکز برگزار می‌شود

در جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر مقرر شد نماز عید سعید فطر به صورت متمرکز برگزار شود.

نماز عید سعید فطر در قزوین متمرکز برگزار می‌شود
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اولین جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال عنایت کند که بر اساس آیه 32 سوره حج بتوانیم شعائر الهی را محترم بشماریم و از پراکندگی، آشفتگی و به هم ریختگی حذر کنیم و به تعبیر عامیانه یک برنامه آبرومندانه و خداپسندانه را در روز عید فطر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این فضا همت، بسیج و حضور ائمه محترم جماعات اهمیت ویژه‌ای دارد، اگر ما بتوانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم همانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی رخ می‌‌دهد.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: وسائل‌الشیعه منبع روایات فقهی است و در آن روایت ضعیف نداریم، در این کتاب آمده امیرالمؤمنین (ع) زمانی که نماز عید فطر را اقامه می‌کردند، مردم پای برهنه به بیرون شهر می‌رفتند و نماز را زیر آسمان برگزار می‌کردند، کسانی آمدند به حضرت پیشنهاد کردند که عده‌ای پیر، ناتوان و ضعیف هستند، آمدن به بیرون از شهر برای آن‌ها میسر نیست، اجازه دهید یک نماز دیگری را هم در داخل مسجد کوفه برای این عده برگزار کنیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امیرالمؤمنین (ع) در پاسخ فرمودند من نمی‌خواهم بدعت بگذارم، یعنی این یک حرکت جمعی و عمومی است و ما نیز باید به تأسی از حضرت نماز عید سعید فطر را بایستی به صورت یکپارچه برگزار کنیم.
 
در ابتدای این جلسه علی شفیعی‌شاد مسئول ستاد نماز جمعه قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نماز عید فطر گفت: تلاش می‌کنیم با همدلی هر چه بیشترِ همه مسئولان و متولیان امر، امسال نیز مانند سال‌های گذشته نماز عید سعید فطر به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار شود.
گفتنی است در این جلسه هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر صورت گرفت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان