۲۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ سه شنبه

صبح قزوین پیش‌بینی اولین بارش برف در سال جدید
کد خبر: ۳۶۲۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۶:۱ ↗ لینک کوتاه

سازمان هواشناسی برای قزوین هشدار زرد صادر کرد؛

پیش‌بینی اولین بارش برف در سال جدید

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از فردا شب( یکشنبه) تا چهارشنبه استان به تناوب تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید لحظه‌ای با احتمال تگرگ و برف در ارتفاعات خواهد بود.

پیش‌بینی اولین بارش برف در سال جدید
مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا ظهر فردا جوی پایدار همراه با روند افزایش دما را در سطح منطقه خواهیم داشت.
 
وی افزود: از فردا شب( یکشنبه) تا چهارشنبه استان به تناوب تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید لحظه‌ای با احتمال تگرگ خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین بیان کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه باتوجه به کاهش دما، بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.
 
بهروزی با اشاره به صدور هشدار زرد برای این سامانه بارشی عنوان کرد: این سامانه بارشی همراه با بارش باران، گاهی رعدوبرق با احتمال تگرگ، در مناطق مرتفع بارش برف با احتمال کولاک، وزش بادهای نسبتا شدید و کاهش دما و پدیده مه از بعدازظهر سه‌شنبه خواهد بود.
 
وی با اشاره اثرات مخاطره این سامانه بارشی ابراز کرد: طی این مدت لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود خواهد داشت.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: توصیه می‌شود که رانندگان احتیاط لازم را در رانندگی داشته باشند و مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین محکم کردن سازه‌های سبک طی این روزها توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان