۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین پیوست فرهنگی در برج تجارت قزوین مورد توجه مسئولان باشد
کد خبر: ۳۶۲۲۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بنیاد مسکن:

پیوست فرهنگی در برج تجارت قزوین مورد توجه مسئولان باشد

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برج تجارت در کنار کارکرد اقتصادی که دارد، بدون شک نیازمند پیوست فرهنگی است،

پیوست فرهنگی در برج تجارت قزوین مورد توجه مسئولان باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اکبر نیکزاد در آیین افتتاح پروژه‌های شهری قزوین که صبح امروز در برج تجارت این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی جهان در قزوین دایر بوده و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای به این شهر بخشیده که هر سال میزبان نمایندگان شهرهای اسلامی جهان است.

وی افزود: شهر قزوین از ویژگی‌های متعدد و بی‌نظیری در عرصه‌های گوناگون برخوردار بوده و یکی از برجستگی‌های منحصر به فرد آن صنعت گردشگری است.

نیکزاد گفت: برج تجارت در کنار کارکرد اقتصادی که دارد باید دارای پیوست فرهنگی باشد، لازم است تعدادی از غرفه‌های این برج را به عرضه محصولات عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی و اسلامی اختصاص یابد.

تعهد ساخت 400هزار مسکن نهضت ملی 

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از یک میلیون مسکن در طرح نهضت ملی، ساخت 400 هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن بوده و ۳۸۸ هزار مسکن روستایی و شهری در سال جاری احداث می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مابقی تعهدات در سال 1402 انجام و در مجموع 412 هزار واحد مسکونی در کشور به مردم تقدیم خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بازآفرینی بافت فرسوده در 10 شهر کشور است و بر اساس توافق با شهرداری تهران، 11 هزار و 230 واحد در بافت‌های فرسوده این شهر بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

نیکزاد در پایان با بیان اینکه بنیاد مسکن در سرفصل‌های مختلف فعال است، گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده جزو وظایف این سازمان است و در حال حاضر در ۲۳ نقطه کشور این ستاد بازسازی فعال می‌باشد.

کارکردهای فرهنگی و اجتماعی در برج تجارت لحاظ شود

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز مردم بیش‌از هر زمان دیگری نیازمند به امیدآفرینی و شنیدن اخبار خوب از مسئولین هستند و افتتاح چنین پروژه‌هایی سبب امیدواری جامعه می‌شود.
 
محمدبیگی با اشاره به نام‌گذاری روز شهردار در سالروز شهادت شهید باکری اذعان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و گره‌گشایی از کار مردم در راستای منش شهید باکری بوده و نشان‌دهنده هم راستا بودن خط و مشی شهردار قزوین با این شهید بزرگوار است.

وی ضمن پیشنهاد تدوین و ابلاغ پیوست فرهنگی و اجتماعی در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی ابراز کرد: رعایت و اجرای پیوست‌های فرهنگی متناسب با شئونات اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب توسط اصناف باعث می‌شود در کنار تحقق اهداف اقتصادی، مسائل دینی و فرهنگی جامعه نیز تقویت شود.

محمدبیگی در پایان با اشاره به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق کمتر توسعه یافته همچون محله هادی آباد قزوین گفت: اجرای پروژه‌های فرهنگی، تفریحی و اجتماعی در محلات کم‌برخوردار بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است برج تجارت قزوین بعد از ۲۱ سال با حضور مهندس نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب، دکتر سیاهکالی، شهردار قزوین و مقامات استانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان