۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز سیلابی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۲۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد:

شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز سیلابی در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با تاکید بر اینکه مردم از ریختن نخاله‌های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز سیلابی در استان شناسایی شده است.

شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز سیلابی در استان قزوین
محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین درگفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛  با اشاره به تمهیدات ستاد سفر قزوین در نوروز 1402 اظهارکرد: از ابتدای سال جاری 76 نقطه حادثه‌خیز سیلابی در استان قزوین شناسایی و بخشی از آن مهار شد.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی که مجدد صورت گرفت، نقاط حادثه‌خیز سیلابی استان به 100 مورد افزایش یافت که بیشتر شامل پل‌ها و سازه‌های تقاطعی واقع در رودخانه‌ها هستند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی روزهای پرباران در فروردین‌ماه تمامی دستگاه‌های امدادی از جمله هلال‌احمر و راهداری برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌باش شده‌ و همچنین از ظرفیت مساجد هم در صورت لزوم استفاده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره کل راهداری و آب منطقه استان موظف به لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها و پل‌ها جهت پیشگیری از وقوع سیل را در دستور کار دارند.

علیمی افزود: آگاه سازی مسافران مبنی‌بر عدم اتراق و استقرار در حریم بستر رودخانه‌ها با نصب بنر و تابلو به‌ویژه در مناطق حادثه‌خیز صورت گرفته و علائم هشدار تعبیه شده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین در بحث تامین سوخت استان قزوین تاکید شده که شرکت فرآورده‌های نفتی آمادگی کافی داشته باشد تا در شرایط بحرانی در این زمینه دچار کمبود نشویم.

وی ادامه داد: با جهاد کشاورزی استان هماهنگی‌های لازم در جهت اطلاع‌رسانی پیامکی به کشاورزان در صورت تغییر دما و پیش‌بینی هواشناسی جهت پیشگیری از آسیب به محصولات کشاورزی تاکید و هماهنگ شده است.

مسافران از برافروختن آتش در طبیعت خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: باتوجه به حضور مسافران و گردشگران در مراتع و مناطق جنگلی برای حفاظت از این مناطق در ایام تعطیلات دستورات لازم به سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی ابلاغ شده و از مسافران هم درخواست داریم تا از برافروختن آتش در طبیعت خودداری کنند.

علیمی اذعان کرد: برای اطلاع رسانی‌ وضعیت هوا و تغییرات جوی هماهنگی لازم با صداوسیما صورت گرفته که هم ازطریق رادیو و هم از طریق تلویزیون این اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ همچنین توصیه می‌کنیم مسافران هم پیش‌از اقدام به سفر از وضعیت هوا آگاه شوند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد تخلیه نخاله‌های ساختمانی به رودخانه‌های خشک است که در صورت شدت‌ بارش‌ها و جاری شدن آب در این نواحی سبب آب گرفتگی در این نقاط می‌شود که در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی نکات لازم ابلاغ شده والبته بخشی هم به فرهنگ‌سازی و رعایت مردم بستگی‌ دارد.

این مسئول تصریح کرد: 100 نقطه حادثه‌خیز سیلابی که در استان شناسایی شده بخشی به اصلاح هندسی نیاز دارند و بخشی هم با انجام عملیات لایروبی مرتفع خواهد شد.

علیمی تاکید کرد: از هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی خواهشمندیم به هشدارها توجه داشته باشند و از اتراق در محل حریم بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: براساس تصویب ستاد سفر استان، در ایام نوروز همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در دستگاه مربوطه حاضر باشند و در صورت غیبت، جانشین خود را مستقر کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان