۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خدمات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ ارزشمنده و ملموس بود
کد خبر: ۳۶۲۲۶۹ نویسنده: سمیه چگینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت: ۲۱:۵ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های قزوین مطرح شد؛

خدمات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ ارزشمنده و ملموس بود

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر استفاده از فضائل ماه مبارک رمضان؛ توافق ایران و عربستان را یک حادثه مهم سیاسی و پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانستند.

خدمات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ ارزشمنده و ملموس بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر بهره‌مندی از فضائل ماه مبارک رمضان؛ توافق ایران و عربستان را یک حادثه مهم سیاسی و پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانستند.  
 
حجت‌الاسلام علی بخشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به توافق ایران و عربستان با وساطت چین اظهار کرد: این رویداد اتفاق مهمی در منطقه است.

وی با بررسی موقعیت سه کشور مورد توافق افزود: در شرایطی که دشمنان جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی راه انداخته بودند با مدیریت مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی پیروز این جنگ بود.
 
امام جمعه موقت تاکستان بیان کرد: عربستان با هزینه‌های گزاف، اختلافات داخلی، همراه نبودن دولت بایدن با عربستان و همراهی نکردن بعضی عرب‌ها نیاز به این مذاکره داشت و برخلاف نظر بعضی منقدین ایران امتیازی به عربستان نداده است.
 
وی با بیان اینکه توافق ایران و عربستان در واقع یک پیروزی سیاسی برای دولت سیزدهم به شمار می‌رود، اضافه کرد: جمهوری اسلامی در این توافق از مواضع اصولی خود عدول نکرده بلکه امتیازاتی گرفته است.

وی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا از توافق ایران و عربستان احساس خطر می‌کنند، تاکید کرد: ؛ نکته حائز اهمیت در این توافق برای غرب پرستان، این بود که کدخداپرستی منقضی شده و به زباله‌دانی تاریخ پیوسته است.
 
هشدار امام جمعه آبیک در پی تحرکات اخیر برای تخریب پیغمبرکوه 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک اظهار کرد: به ثمر نشستن پروژه انتقال آب طالقان به آبیک و کلنگ‌زنی ساخت الحاقیه بیمارستان شهدا آبیک در سال ۱۴۰۱ از خدمات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم بود که موجی از امید را در دل مردم شریف این شهرستان زنده کرد. 
 
امام جمعه آبیک بیان کرد: آغاز پروژه بهسازی و تجهیز مجموعه تفریحی گردشگری و بازیگاه کودکان در مجموعه آفتاب توسط شورای شهر و شهرداری آبیک نیز بسیار امیدوار کننده است و نشان از حل شدن عمده مشکلات شهرستان دارد.
 
مسئولان پیش از ورود مردم، فعالیت معدنی در پیغمبرکوه را متوقف کنند 
 
 وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های معدنی در شمال شهر آبیک اظهار کرد: ما مخالف فعالیت معادن نیستم؛ اما فعالیت معدنی که در مجاورت محل سکونت مردم بوده و صرفه‌ای جز شن معمولی نداشته و تنها به جهت نزدیکی به جاده دسترسی برای معدنکاران سود سرشاری دارد را کار درستی نمی‌دانیم .
 
میرامینی افزود: متاسفانه اخیرا شاهد تحرکاتی از جانب برخی افراد سودجو در خصوص تخریب منطقه پیغمبرکوه هستیم؛ افراد فرومایه‌ای که انتفاع شخصی خود را به تخریب تنها تفرجگاه مردم مظلوم این شهرستان ترجیح می‌دهند؟!

وی ضمن تشکر از مسئولینی که در مسئله پیغمبرکوه ورود داشته‌اند، گفت: از مسئولین درخواست داریم پیش از ورود مردم برای حل این معضل، یکبار برای همیشه فعالیت معدنی را در این منطقه متوقف کنند.
 
کشورهای همسایه هم به خوی چپاول‌گری غربی‌ها پی بردند
 
حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه آوج نیز اظهار کرد: اگر در صله ارحام به آگاهی و بالا بردن سطح شناخت خویشاوندان کمک کنیم، بزرگترین خدمت را کرده‌ایم و جزء ارزش‌های دینی است. 
 
وی افزود: سالی که گذشت مردم با دشواری‌ها و سختی‌هایی روبرو بودند؛ دشمن در جنگ ترکیبی تلاش کرد که نظام را ساقط کند اما بصیرت، آگاهی و بینش بالای مردم در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشت.
 
وی تصریح کرد: بیداری همسایگان ما نیز حاصل عنایت الهی است و آن‌ها هم فهمیدند که دشمنان به دنبال چپاول هستند و روابط ایران با عربستان و چین خیرات و برکات فراوانی برای همه خواهد داشت.
 
 وی عنوان کرد: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان باید در این ایام از معنویات ماه مبارک رمضان غافل نشویم.
 
توافق ایران و عربستان یک حادثه مهم سیاسی است
 
حجت‌الاسلام رضوانی امام‌جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه آخرین هفته از سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار بندگی اظهار کرد: از ویژگی‌های انسان با تقوا استفاده شایسته از فرصت‌های نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان است.
 
وی افزود: توافق ایران و عربستان یک حادثه مهم سیاسی و یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران در روزهای پایانی سال بود و از طرفی عربستان سعودی برای دوام و ماندگاری خود چاره‌ای جز گرایش به سمت جمهوری اسلامی نداشت.

امام جمعه بوئین‌زهرا اذعان کرد: در جریان توافق بین ایران و عربستان، سیطره آمریکا به چالش کشیده شده و حضور این کشور در منطقه به شدت تضعیف شد.

رضوانی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از دستیابی به اهداف خود بر علیه محور مقاومت باز مانده‌اند و عربستان اکنون با توجه به هزینه‌های فراوان باز هم شرایط مناسب داخلی و بین‌المللی را ندارد.
 
امام جمعه بویین‌زهرا در پایان گفت: واشنگتن همچنان به تداوم حضور پایگاه‌های نظامی خود در عراق اصرار و پافشاری می‌کند اما جبهه مقاومت تنها به دنبال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است از طرفی آمریکا تقویت روابط عراق و ایران را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می‌داند و سعی دارد در بین بغداد و تهران فاصله ایجاد کند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان