۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
کد خبر: ۳۶۲۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۶:۵۹ ↗ لینک کوتاه

برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

امروزه با گسترش فناوری توسعه گوشه‌های هوشمند اکثر افراد تمایل دارند که همسو با تکنولوژی از خدمات جدید نیزبهره ببرند؛ بنابراین اگر اطلاعات کافی در این خصوص را ندارید توصیه می‌شود گوشی مورد نظر را از جای مطمئن خریداری کنید چرا که افراد سودجو و کلاهبردار مدام در کمین هستند و از فرصتی به نحو خودشان استفاده می‌کنند.

برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛ امروزه با گسترش فناوری توسعه گوشه‌های هوشمند اکثر افراد تمایل دارند که همسو با تکنولوژی از خدمات جدید نیزبهره ببرند. نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت است داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید گوشی است؛ بنابراین اگر اطلاعات کافی در این خصوص را ندارید توصیه می‌شود گوشی مورد نظر را از جای مطمئن خریداری کنید چرا که افراد سودجو و کلاهبردار مدام در کمین هستند و از فرصتی به نحو خودشان استفاده می‌کنند.

حال این سوال پیش می‌آید که برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل چه باید کرد؟

خوشبختانه، پس از اجرای طرح رجیستری که به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل ایجاد شده است، از طریق روش های مختلف که هزینه‌ای هم ندارند، می توانید از اصل بودن گوشی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

بررسی پلمپ بودن جعبه گوشی

فقط گوشی هایی را که بسته‌بندی آن‌ها از قبل باز نشده و کاملا پلمپ هستند خریداری کنید و از خرید گوشی هایی که بسته‌بندی آن‌ها از قبل باز شده، خودداری کنید.

بررسی کد IMEI

هنگام خرید گوشی، حتما آن را روشن و کد دستوری #۰۶#* را شماره گیری کنید تا شناسه IMEI گوشی را دریافت کنید؛ سپس شناسه ارسال شده به دستگاه را با شناسه IMEI موجود بر روی جعبه مقایسه کنید تا از یکسان بودن آن‌ها مطمئن شوید.
استعلام اصالت گوشی

برای گرفتن استعلام اصل بودن گوشی مورد نظر، می‌توانید از چهار روش اقدام کنید:

وارد کردن شناسه IMEI موجود بر روی جعبه در اپلیکیشن همتا
وارد کردن شناسه IMEI موجود بر روی جعبه در سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir
ارسال کردن شناسه IMEI درج شده بر روی جعبه به کد ۷۷۷
شماره گیری کد #۷۷۷۷* و وارد کردن شناسه IMEI درج شده بر روی جعبه در منوی بالا آمده است.

همچنین برای خرید گوشی موبایل از سایت خرید گوشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ فروشگاه‌های اینترنتی موبایل زیادی هستند که انواع و اقسام گوشی‌های موبایل را می‌فروشند، اما همه‌ی آن‌ها قابل اعتماد نیستند، مثلا خیلی از سایت‌های خرید گوشی با شعار خرید اینترنتی گوشی ارزان، مشتری جذب می‌کند.

شما می توانید با بررسی نماد اعتماد الکترونیک سایت و گواهینامه‌های رسمی‌ای که یک فروشگاه اینترنتی موبایل دریافت کرده است به میزان اعتبار آن پی ببرید. 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان