۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشورهای منطقه از وجود منحوس امریکا خالی خواهد شد
کد خبر: ۳۶۲۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کشورهای منطقه از وجود منحوس امریکا خالی خواهد شد

امام جمعه قزوین گفت: ملت عراق و کشورهای مقاومت اسلامی دیگر طاقت تحمل این جرثومه‌های تروریست در عراق را ندارند و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد تطهیر این کشور مسلمان از نیروهای ناپاک آمریکایی خواهیم بود.

کشورهای منطقه از وجود منحوس امریکا خالی خواهد شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم همان طور که این طبیعت با تحولات طبیعی، نو و زنده می شود و شادابی، نشاط و سرسبزی را به ما نشان می‌دهد، دل‌های ما هم به برکت قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) نورانی، سرسبز و بانشاط باشد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان با عید نوروز مشترکاتی دارند، یعنی یک چیزهایی هست که هم مربوط به ماه مبارک رمضان و هم مربوط به عید نوروز است، یکی از آن‌ها همین تحول و دگرگونی است، در طبیعت در هنگام بهار سنگ‌ها متحول نمی‌شود، اگر قلب ما آدم‌ها سنگ شده باشد ماه رمضان هم نمی‌تواند برای آن کاری کند اما اگر قلب خودش را به خدا و دین عرضه کند و تصمیم بگیرد برکات خدایی را دریابد، خدا چنین دلی را زیر و رو، منعطف و بهاری می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در هنگام تحویل سال سال نو می خوانیم «یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»، این را راجع به طبیعت می‌خوانیم و می‌گوییم خدایا ما داریم می‌بینیم تو خاک مرده را زنده کردی، این زمین مرده را سرسبز و بانشاط کردی و به گل‌های رنگارنگ و معطر آراستی، آیا دل ما از این خاک سخت‌تر است و استعداد ما از این خاک کمتر است؟ پس حال ما را هم خوب کن، تحول در ما ایجاد کن و دل‌های ما را بهاری کن.

تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این دعای مربوط به تحویل سال است، در دعاهای هر روزه تعقیبات نماز ماه مبارک رمضان هم می‌خوانیم «اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک»، آنجا درباره تحول در طبیعت است، اینجا راجع به خودمان که متحول می‌شویم سخن می‌گوییم، یعنی هم نوروز و هم ماه مبارک رمضان برای بهاری کردن عالم است، یکی برای بهاری کردن عالم و دیگری برای بهاری کردن دل آدم است.

وی خاطرنشان کرد: بهار به معنای نوروز، طبیعت را بهاری می‌کند، یک جشنی است که همه موجودات عالم اعم از ابر، باد، ماه، خورشید، حیوانات و پرندگان همه در آن شریک هستند، آدمیان هم از این جشن خوشحال و شاداب می‌شوند اما بهار ماه مبارک رمضان برای تحول و بهاری کردن دل‌های انسان‌هاست.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود، تأکید کرد: سومین وجه اشتراک صله‌رحم است، سنت‌ها به ما می‌گویند در سال نو باید به همه خویشاوندان، دوست و آشناها سر بزنیم، در ماه مبارک رمضان هم این سفره‌های افطاری، مهمانی رفتن‌ها و مهمان دعوت‌کردن‌ها همان چیزی است که این دو پدیده مهم و سنت‌های ملی و دینی را به هم وصل می‌کند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: نو شدن در عید طبیعت همه عالم را نو می‌کند، در پایان ماه مبارک رمضان هم آن شخصی که به خوبی از عهده وظیفه روزه‌داری برمی‌آید، نو و چیز دیگری می‌شود، یعنی توبه، استغفار و قرآن او را متحول و نو کرده‌اند.

وی یادآور شد: ویژگی دیگری که بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان دارند امیدبخشی است، هر کس روحیه‌اش خسته و افسرده شده، دلش گرفته و ناراحتی دارد، بداند همان‌طور که عید نوروز عالم را زیر و رو و طبیعت را به امید و نشاط بدل می‌کند، ماه مبارک رمضان هم انسان را نو می‌کند، حزن، غم، اندوه، غصه، استرس و اضطراب از او دور می‌شود، این حالت نو شدن را در عید سعید فطر مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: پیغمبر (ص) برای بهاری کردن زندگی ما آمده است، قرآن هم برای همین آمده است، امام زمان (عج) هم وقتی که ظهور می‌کنند می‌آیند که بهاری شدن را برای ما به ارمغان بیاورند و جهان و جهانیان را بهاری کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر آمده تا چرایی رسالت خود را برای مردم مطرح و تبلیغ کند. رسول مکرم اسلام (ص) خطاب به مردم می‌فرمودند که من برای هدایت شما آمده‌ام تا بت‌پرستی را کنار گذاشته و خدا را عبادت کنید، آمده‌ام تا لبخند را جایگزین شمشیر کنید و حامی یکدیگر باشید، من برای همه خوبی‌ها و ترویج کرامت انسانی مبعوث شده‌ام.

وی افزود: پیامبر رحمت برای کرامت امت مبعوث شد تا همه مردم زندگی توام با شخصیت، احترام و حرمت داشته باشند، آمد تا جهان را از پائیز خشن، مرده و افسرده نجات داده و اهل زمانه‌اش را در بهار زندگی قرار دهد و آنها که پیرو و همراه او شوند شرف و عظمت و منزلتی والا و متعالی پیدا کنند.

اقیانوس حکمت در وجود رسول مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) موج می‌زند

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند که "خداوند کلیدهای علم را در اختیار پیامبر قرار داد و چشمه‌های حکمت را به او بخشید". اقیانوس حکمت در وجود رسول مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) موج می‌زند و بر زبان آنها جاری می‌شد تا با علم خود جامعه را سیراب کنند.

وی گفت: خداوند پیامبر را مبعوث کرد تا خیر و رحمتی برای بندگان و بهاری برای عالم باشد، قرآن تبیان و بیان است و هیچ‌گونه کجی و انحرافی در آن راه ندارد، پیامبر قرآن آورد تا انسان‌ها به‌سوی تقوا حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در حدیثی از امام علی (ع) می‌خوانیم که "قرآن را بیاموزید و در فهم و انس بیشتر با آن تلاش کنید و با آن همراه شوید چون چیزی به زیبایی و خلاقیت قرآن نیست، با فهم خود به اعماق قرآن دست یابید که قرآن بهار دل‌هاست". ماه مبارک رمضان هم بهار قرآن است.

وی در ادامه به تبیین معنای بهار در زیارت حضرت صاحب (عج) که سید‌ابن طاووس نقل کرده است پرداخت و گفت: در این زیارت‌نامه می‌خوانیم "سلام بر آن شمشیر خدا که از غلاف بیرون آمده است، سلام بر آن ماه درخشنده و نوری که تلألؤ می‌کند، سلام بر آن خورشیدی که در تاریکی‌های ظلمت طلوع خواهد کرد و ماه تمامی که درخشیدن خواهد گرفت، سلام بر آن کسی که برای خلایق بهار است و بهار می‌آورد"، امام زمان بهاری شدن عالم را به ارمغان خواهد آورد و امروز هم زیر سایة آن حضرت و از نور وجود او امنیت و آسایش را احساس می‌کنیم.

کشورهای منطقه از وجود منحوس امریکا خالی خواهد شد

امام‌جمعه قزوین در بیان مناسبت‌های هفته پیشرو به سالگرد حمله آمریکا به عراق اشاره کرد و گفت: آن حمله اتفاقی غیر‌انسانی بود که گرگ‌های آمریکایی به کشور عراق حمله‌ور شدند که خاطره آن از اذهان ملل مسلمان و سایر مردم دنیا فراموش نخواهد شد و چه بی‌رحمانه مردم عراق را قتل‌عام کردند و این کشور را به بهانه‌های واهی به ویرانی کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: از این همه چیزی نصیب مهاجمین آمریکایی نشد چرا که به اذعان خود، هفت تریلیارد دلار در عراق هزینه کردند و در نهایت مجبور شدند بدون هیچ رهاوردی این کشور را ترک کنند اما همچنان عدة اندکی باقی مانده‌اند که باید خاک این کشور را ترک کنند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ملت عراق و کشورهای مقاومت اسلامی دیگر طاقت تحمل این جرثومه‌های تروریست در عراق را ندارند و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد تطهیر این کشور مسلمان از نیروهای ناپاک آمریکایی خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اما آمریکایی‌ها بدانند که این اول قصه است و بعد از عراق نوبت ترک کشور عربستان است و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای کل منطقه و این فضای جغرافیایی باید از وجود منحوس تروریست‌های آمریکایی و هم‌پیمانان نامیمون آنها در رژیم صهیونیستی پاک شود.

وی اظهار کرد: معنای بهار این است که دنیایی بدون تروریست‌ها، صهیونیست‌ها و مکاران انگلیسی را تجربه کنیم که این‌گونه زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت فراهم خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: مناسبت دیگر این هفته سالروز مبارزه با تبعیض نژادی است که آن را به معنای مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می‌کنیم که ام‌الفساد و مرکز تمامی تبعیض‌ها هستند. آنها که سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان را تحقیر می‌کنند، زنان را توهین و تحقیر کرده و حقوق آنها را نادیده می‌گیرند و جلوی چشمان مردم جهان دست به کشتار جمعی و نسل‌کشی می‌زنند عاملان تبعیض نژادی هستند.

وی در پایان گفت: آنها که عالم را برای خود می‌خواهند غرق در تبعیض نژادی‌اند، مبارزه با تبعیض نژادی یعنی مبارزه با آمریکا و استکبار آمریکایی و رژیم غاصب صهیونیستی و مبارزه با همه کسانی که این جرثومه‌ها را همراهی می‌کنند و این مبارزه زمینه‌‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است که با ظهورش جهان را بهاری خواهد کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان