۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بارش‌های شدید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود
کد خبر: ۳۶۲۲۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین؛

بارش‌های شدید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل، برای فردا لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح ناگهانی رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های سبک و برخورد صاعقه در سطح منطقه پیش‌ینی می‌شود.

بارش‌های شدید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود

به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ مریم بهروزی کارشناس هواشناسی قزوین، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از امروز تا بعدازظهر جمعه با گذر سامانه بارشی، افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، طی این مدت همچنین بارش برف در قلل استان دور از انتظار نخواهد بود.

بهروزی با اشاره به اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی برای روز پنجشنبه خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل، برای فردا لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح ناگهانی رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های سبک و برخورد صاعقه در سطح منطقه پیش‌ینی می‌شود.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود تا ضمن اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات، نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کنند و رانندگان نیز هنگام رانندگی نهایت احتیاط را به عمل آورند.

کارشناس هواشناسی قزوین اضافه کرد: به لحاظ دمایی نیز برای امروز افزایش دما و برای روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما برای استان پیش‌بینی می‌شود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته کوهین با سه و شهرهای بویین زهرا و تاکستان با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان