۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشف بیش‌از ۲۵۵هزار عدد مواد محترقه در قزوین/ ۱۵ نفر دستگیر شدند
کد خبر: ۳۶۲۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۷:۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

کشف بیش‌از ۲۵۵هزار عدد مواد محترقه در قزوین/ ۱۵ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف بیش‌از ۲۵۵هزار عدد مواد محترقه در قزوین و دستگیری ۱۵ نفر خبر داد.

کشف بیش‌از ۲۵۵هزار عدد مواد محترقه در قزوین/ ۱۵ نفر دستگیر شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در مقر پلیس راه استان برگزار شد، درباره آخرین کشفیات و دستگیرشدگان مواد محترقه در استان قزوین اظهار کرد: تا به امروز 255 هزار و 118 عدد انواع مواد محترقه پرخطر و کم‌خطر و آتش‌زا در سطح استان قزوین کشف شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه 578 کیلوگرم مواد سرنج و اکلیل (مواد مورد استفاده در ساخت ترقه غیرمجاز) در استان کشف شده و خطرآفرینی این مواد به گونه‌ای است که فقط یک کیلوگرم از آن برای تخریب یک ساختمان سه طبقه کافیست.

این مقام انتظامی استان قزوین گفت: 15 نفر در ارتباط با ساخت و فعالیت در حوزه مواد محترقه غیرمجاز در استان قزوین دستگیر شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 201 هزار و 748 مورد مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان داشتیم و 848 هزار و 332 مورد هم تماس مردمی با سامانه 110 برقرار شده است.

وی تاکید کرد: برخورد با سارقین، جمع‌آوری معتادین متجاهر و برخورد با ارازل و اوباش جزو دستورات ویژه سردار رادان به کل کشور است که در استان قزوین هم این دستورات و ماموریت‌ها را دنبال می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21هزار و 485 دستگیری در زمینه همه جرایم در استان قزوین داشتیم که از این تعداد هفت هزار و 602 سارق بودند و 112 نفر سارق حرفه‌ای بودند.

این مقام انتظامی استان قزوین ادامه داد: در هفته‌های اخیر طرح مبارزه با سارقین حرفه‌ای را اجرا کردیم که در جریان آن بالغ بر 40میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

ابراهیمی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و 488 معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شدند که از این تعداد هزار و 124 خرده فروش و 516 قاچاق‌‌چی بودند و به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اجرای 2هزار و 104 طرح پاکسازی در حوزه مواد مخدر در استان بیان کرد: در سال جاری سه تن و 203 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قزوین کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: آمار تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته 12درصد افزایش و مجروحین هم 42 درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری 786 هزار و 86 مورد تخلف رانندگی ثبت شده و سه هزار و 445 خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی اعمال قانون در تخلفات رانندگی بیان کرد: در تصادفات منجر به فوت درون شهری قزوین 6درصد کاهش داشتیم.

ابراهیمی در پایان گفت: 13هزار و 241 فقره برخورد با رانندگان متخلف درون شهری قزوین در سال جاری ثبت شده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان