۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه ویژه تحویل سال در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۲۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

برنامه ویژه تحویل سال در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه بیش‌از ۹۰ بقعه متبرکه قزوین آماده اجرای طرح‌های ویژه نوروزی است،گفت: مراسم تحویل سال نو و پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان قزوین برنامه‌ریزی شده است.

برنامه ویژه تحویل سال در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین از آمادگی 90 بقعه مبارکه استان برای اجرای طرح‌های نوروزی خبر داد.

وی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هر سال کار ویژه‌ای تحت عنوان آرامش بهاری در ایام نوروز دارد که امسال به دلیل تلاقی بهار طبیعت و ماه بهار قرآن «طرح ضیافت الهی» نیز همزمان با این طرح در بقاع متبرکه استان قزوین اجرایی می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این دو طرح در 90 بقعه مبارکه استان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه امامزادگان و حسینیه‌ها برای تقویت باورهای دینی، ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و انس با معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد.

مراسم ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود
 
وی تصریح کرد: مراسم ویژه تحویل سال نو، اقامه نمازجماعت، برپایی خیمه معرفت، آئین جزء خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، محافل دعا و مناجات‌خوانی ماه رمضان، محافل انس با قرآن کریم و غرفه‌های بازی کودک و نسیم کرامت همه ذیل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در این ایام 30 مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان حضور دارند و نمازهای جماعت به صورت منظم برگزار می‌شود.

مجیدی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون مشاوره، بیان احکام، پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های جذاب و کارهای چندرسانه‌ای برای کودکان و بزرگسالان در سنین مختلف پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برپایی مراسمات ویژه تحویل سال نو در چندین بقعه متبررکه استان یادآور شد: مراسم تحویل سال نو را در بقاع متبرکه شاخص استان داریم و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز از بلندگوهای بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تحویل سال در آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، چهارانبیا، آمنه خاتون و چند امامزاده دیگر استان برگزار می‌شود که با مراسمات معنوی چون قرائت دعا و مناجات و همچنین برنامه‌های شاد فرهنگی همچون اجرای سرود و نمایش و مسابقات فرهنگی با حضور شهروندان و زائران همراه خواهد بود.

مجیدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی مطلوب فرهنگی به مسافران و زائران نوروزی است، تصریح کرد: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز ۱۴۰۲ و طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان به طور همزمان از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه و پایان ماه مبارک رمضان در امامزادگان استان اجرایی می‌شود.

کمک بیش از یک میلیارد تومانی از درآمد موقوفات استان به نیازمندان

وی بیان کرد: با آغاز شب عید از محل موقوفات و امامزادگان استان یک هزارو 60 کارت هدیه 500 هزار تومانی و دوهزار و 60 کارت هدیه 700 هزار تومانی و به طور کلی مبلغی بالغ‌بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان بین نیازمندان و فقرای استان توزیع شد.

مجیدی در پایان گفت: با توجه به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی، روزهای منتهی به آغاز سال جدید، ایام خرید لباس و مایحتاج شب عید بوده و به نوعی این ایام، ایام سرور و شادمانی محسوب می‌شود، تقارن بهار طبیعت با ماه بهار قرآن، اهمیت دستگیری از نیازمندان را دوچندان کرده که از محل درآمد موقوفات و کمک‌های مردمی به امامزادگان این بن کارت‌ها به نیازمندان جهت رفع برخی احتیاجات اولیه اهدا شد.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان