۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیشترین شهدای قزوین مربوط به عملیات والفجر۸ است 
کد خبر: ۳۶۲۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

بیشترین شهدای قزوین مربوط به عملیات والفجر۸ است 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: استان قزوین در عملیات والفجر هشت ۱۸۱ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که بیشترین شهید این استان از بین تمامی عملیات‌های جنگ تحمیلی را شامل می‌شود.

بیشترین شهدای قزوین مربوط به عملیات والفجر۸ است 
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ یک سال بعد از انقلاب اسلامی در 22 اسفندماه سال 1358 به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد و 25 سال بعد یعنی در سال 1383 این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامگذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و وارد تقویم کشورمان شد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و آشنایی نسل جدید با ایثارگری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه بوده زیرا در دنیای امروز ارزش‌های این شهدا با هجمه‌های مختلف دشمنان مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

استان قزوین حدود 3هزار شهید دارد که با جان نثاری، نقش ماندگاری را در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشته‌اند.

فداکاری بیش از دو هزار شهید قزوین در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سمیه اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین در مجموع دو هزار و 926 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است.

وی افزود: 50 شهید از مجموع دو هزار و 926 شهید استان قزوین مربوط به شهدای انقلاب و مابقی مربوط به شهدای دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: تعداد شهدای زن این استان شامل 18 نفر و شهدای مذکر دو هزار و 908 نفر هستند.

بیشترین شهدای قزوین مربوط به عملیات والفجر 8 است 

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه بسیج، سپاه، ناجا و ارتش آمار مجزایی از شهدا را به خود اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: شهدای قزوین در جنگ تحمیلی به تفکیک شامل بسیج یک هزار و 71 نفر، ارتش 906 نفر، سپاه 459 نفر است و همچنین قزوین 19 شهید جهادگر را در دفاع مقدس دارد.

این مسئول با اشاره به آمار شهدای ناجای استان قزوین بیان کرد: نیروی انتظامی استان قزوین 145 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی یادآور شد: استان قزوین ۱۸ شهید مدافع حرم دارد که در بین آن‌ها ۴ شهید والامقام از تیپ فاطمیون و جزو اتباع افاغنه ساکن در این استان هستند.

بهره‌مندی تمام خانواده‌های شهید قزوین از خدمات بنیاد شهید

اسماعیلی با اشاره به آمار شهدای استان قزوین در عملیات مختلف جنگی اظهار کرد: آمار شهدای قزوین در عملیات بدر 77 شهید، بیت‌المقدس 162 شهید، خیبر 128 شهید، رمضان 77 شهید، محرم 44 شهید، مرصاد 27 شهید، فتح‌المبین 59 شهید، کربلای چهار 92 شهید، کربلای پنج 74 شهید، والفجر هشت 181 شهید و والفجر 10 شامل 55 شهید است.

وی در پایان یادآور شد: تمام خانواده‎‌های شهدای استان قزوین بدون استثنا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بهره‌مند هستند و محدودیتی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان