۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۲۰۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قزوین با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در روز ۲۲اسفندماه گفت: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌های مختلفی در حوزه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛  سمیه اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قروین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم بنیاد شهید خدمت‌رسانی به قشر ایثارگر است که علاوه بر آن، ارائه خدمت در بخش فرهنگی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و این بخش شامل تمام اقشار جامعه بوده و قشر خاصی را در بر نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌های دینی است و اگر رسانه‌ها نباشد نمی‌توانیم در این زمینه فعالیت کنیم.

اسماعیلی با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در روز 22اسفندماه عنوان کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌های مختلفی در حوزه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قزوین برگزار می‌شود

وی یادآور شد: برنامه‌های مختلفی از سوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای روز بزرگداشت شهدا در تکریم خانواده‌های شهید از جمله تبلیغات محیطی و نصب پوستر در اماکن عمومی، استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی گلزار شهدا، تجلیل از خادمان شهدا، غبارروبی مزارهای شهدا در ۲۲ اسفند ماه، ویژه برنامه برگزاری بزرگداشت شهدا در مسجد امام حسن عسگری (ع) کوثر، برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت آستان قدس رضوی، هماهنگی برای حضور اتوبوس سیار شهرداری در گلزار شهدا و اجرای سرود توسط دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: دیدار و نشست با فرزندان شهدا، برگزاری مسابقات و همایش‌های ورزشی در استان و شهرستان‌های تابعه و برگزاری یادواره شهدای اسفندماه از سایر برنامه‌ها است.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید ابراهیم ملازینل، شهید مدافع سلامت قزوین عنوان کرد: احراز شهادت یک شهید در ابتدا باید توسط کمیسیون یگان‌های خدمتی انجام و مدارک از طریق این یگان‌ها به بنیاد شهید ارسال و در کمیسیون نهایی تایید ‌شود.


پیگیر تعیین تکلیف پرونده شهید ملازینل هستیم


وی تصریح کرد: یگان دانشگاه علوم پزشکی مربوط به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است و براساس دستورالعمل این ستاد، برای تایید هویت یک مدافع سلامت مدارکی لازم است که تایید اولیه بعد از صدور در کمیسیون بنیاد شهید احراز نهایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اذعان به اینکه هم‌اکنون تاییده اولیه پرونده شهید ملازینل در وزارت بهداشت انجام نشده است، گفت: از روزی که مسئولیت بنیاد را بر عهده گرفته‌‎ام پیگیر پرونده بودم.

این مسئول یادآور شد: تا زمانی که احراز شهادت ملازینل توسط کیمسیون وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نهایی نشده و به کمیسیون احراز شهادت بنیاد شهید ارجاع داده نشود، نمی‌توانیم برای پرونده این شهید اقدامی کنیم.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه هدف بنیاد شهید و انور ایثارگران استان قزوین گفت: تحقق این امر در بنیاد شهید مراحل مختلفی دارد که جذب از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی و دریافت وام‌های اشتغال از جمله آن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان بیان کرد: اعتبارات ملی در جریان سفر رئیس جمهوری به استان دیده شد که اختصاص بودجه برای تکمیل مجموعه ایثار از جمله آن بو و، در حال حاضر اعتبارات سفر در حال جذب است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان