رضا صفاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی
صبح قزوین؛ اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامههای حمایتی مانند توسعه خوشههای صادراتی، ايجاد كنسرسيومهای صادراتی و حمايت از شركتهای مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شركتهای مديريت صادرات با توجه به اينكه بنگاههای کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند، میتوانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون واحدهای توليدی صادرات محور مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به ارزش 250 میلیون دلار توسط 70 واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود 300 ميليون تن انجام شده است.
رئيس هيئت مديره شركت شهرکهای صنعتی استان قزوین بیان کرد: انواع كابل برق، مقاطع فولادی، مواد شيميايی، شويندهها، كشمش، مواد غذايی، لوازم خانگی، نايلون و نايلكس و منسوجات عمده اقلام صاداراتی بوده كه از این مقدار یک میلیون 500 هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده كه در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد ازتشكيل خوشههای صنعتی فرآوری محصولات انگور تاكستان و شيرينی سنتی و باقلوای قزوين شكل گرفته است.
این مسئول گفت: عمده خريداران كالاهای ايرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر ، تایلند، روسیه ،ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند، بلغارستان هستند كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار میروند.
صفاری تصريح كرد: مطالعه بازارهای هدف به صورت كلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهرهبرداری، كمک به تشكيل كنسرسيومهای صادراتی، كمک به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت 50 درصد از هزینههای اخذ غرفه در نمایشگاههای بینالمللی تا سقف 2500 میلیون ریال و حضور هیاتهای تجاری و بازديد از نمايشگاههای خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینههای آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکتها و آشناسازی آنها با بازارهای بینالمللی از جمله برنامههای حمايتی برای واحدهای توليدی كه با هدف صادرات فعاليت میكنند در دستور کار سازمان صنايع كوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.
انتهای پیام/ 1300
دیدگاه ها