۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دانشجویان باید جریان‌سازان فرهنگی در جامعه باشند
کد خبر: ۳۶۲۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

دانشجویان باید جریان‌سازان فرهنگی در جامعه باشند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: سند فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در نظر دارد به نگاه جامع در فعالیت‌های فرهنگی هدفمند دانشگاه برسد.

دانشجویان باید جریان‌سازان فرهنگی در جامعه باشند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور با حضور غلامحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین افتتاح شد.

 سید علی قاسم‌زاده در حاشیه این مراسم اظهار کرد: وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد فضای رقابتی علمی، زیست عالمانه و عفیفانه در محیط دانشگاهی است.

وی گفت: اعتقاد داریم جریان سازی فرهنگی در اجتماع باید توسط دانشگاه رقم بخورد و این روند ایجاد نمی‌شود مگر اینکه الگوهای موفقی در دانشگاه شکل بگیرند.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: در نظر داریم از دانشجویان بخواهیم با توانمندی‌های خود مدلی از دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهند و همین امر زمینه‌ای برای رشد خلاقیت و توانمندی‌ها شود.

وی بیان کرد: سند فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در نظر دارد به نگاه جامع در فعالیت‌های فرهنگی هدفمند دانشگاه برسد.

قاسم‌زاده ابراز کرد: از آنجایی که طبق اسناد بالادستی دانشگاه بین‌المللی با اهداف ویژه بین‌المللی تاسیس شده باید بتواند به الگویی برای زیست تمدن ایرانی اسلامی برسد و این فرهنگ را به دانشجویان غیرایرانی انتقال دهد و آنها از سبک زیست علمی و عفیفانه الگو بگیرند و آن را در کشورهای خود تبلیغ و سفیر واقعی فرهنگ و تمدن ما باشند.

حسین محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در حاشیه مراسم اظهار کرد: افتتاح این مرکز فصل جدیدی را در کشور رقم خواهد زد.

وی افزود: ایده‌ها و دغدغه‌های مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی همگرایانه است و پوست‌اندازی جدی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.

عرصه برای رشد و شکوفایی دانشجویان فراهم شود

محمدی بیان کرد: باور ما بر این است هشت هزار و ۳۰۰ دانشجویی که در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین داریم دارای ایده و خلاقیت هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: باید از ساختارهای بالا به پایین عقب‌‌نشینی کرده و عرصه را برای رشد و شکوفایی دانشجویان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند خلاقیت، نوع‌آوری و ابتکار را در مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها شاهد خواهیم بود تا با همت دانشجویان خلاق روش‌های نوینی را به جامعه عرصه کنیم.

محمدی ادامه داد: مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور یک خیز اجتماعی است.

این مسئول اذعان کرد: از بین هشت هزار دانشجوی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تعدادی عضو انجمن‌های دانشجویی هستند.

وی در پایان گفت: ایده اولیه برای افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه‌ بین‌الملل امام خمینی (ره) قزوین در ما شکل گرفت و طراحی آن به عهده دانشجویان بوده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از سند دانشگاهی زیست عفیفانه رونمایی شد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان