۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس در انتصابات مشورت دهند نه دخالت!
کد خبر: ۳۶۲۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نمایندگان مجلس در انتصابات مشورت دهند نه دخالت!/ تصمیم‌گیرنده نهایی مدیران هستند

استاندار قزوین در واکنش به دخالت یکی از نمایندگان مجلس در انتصابات شهرستان تاکستان گفت: نظر نمایندگان مجلس در انتصابات لازم‌الاجرا نیست؛ مدیران استانی مشورت بگیرند ولی تصمیم‌گیرنده خودشان بوده و باید پاسخگو باشند.

نمایندگان مجلس در انتصابات مشورت دهند نه دخالت!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان چندی پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین برگزار شد، ضمن مخالفت در برکناری رئیس پیشین بیمارستان شفای تاکستان، از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتقاد کرد.

رحمانی در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه بهداشت و درمان به شهرستان‌ها از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه پاسخ خواست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اذعان کرد: در نتیجه سفر اخیر رییس جمهور به قزوین، دوهزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته، وزیر مربوطه هم کتباً دستور داده 300 میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان به تاکستان هزینه شود ولی هنوز محقق نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات در حیطه اختیارات استاندار قزوین است، افزود: سوء‌مدیریت رئیس پیشین بیمارستان شفا تاکستان و عملکرد ضعیف وی مشکلات عدیده‌ای را در این بیمارستان بوجود آورده است.

دیدبان، خطاب به نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: آقای رحمانی، رییس پیشین بیمارستان شفا با حمایت شما بر سر کار آمد و خسارت‌های جدی به بیمارستان وارد کرد و ما هم ناچار به برکناری وی شدیم.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در ادامه این نشست گفت: هیچ‌کدام از مسئولین استانی تعهدی ندارند که الزاماً نظر نمایندگان مجلس را در انتصابات جلب نمایند.

وی تصریح کرد: مدیران استان فقط اجازه دارند با نمایندگان مشورت کنند و بیش‌تر از این حد مجاز نیستند؛ انتصابات در شهرستان‌ها در حیطه اختیارات مدیران کل است.

این مسئول یادآور شد: همین مسئله در جریان انتخاب مدیر بهزیستی تاکستان نیز اتفاق افتاده بود؛ مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد که نماینده مردم در مجلس با مدیر انتخاب شده، مخالف بوده و خواستار انتصاب فرد دیگری است.

اعلایی ادامه داد: صراحتاً به مدیرکل بهزیستی تاکید کردم که در این زمینه از نماینده مجلس مشورت بگیرید اما خودتان تصمیم‌ گیرنده باشید.

نظر نماینده مجلس در انتصابات لازم‌الاجرا نیست

وی در ادامه تاکید کرد: مدیران استانی در ماجرای انتصابات در کلیه شهرستان‌ها موظف نیستند تا نظر نماینده مجلس را لازم‌الاجرا بدانند بلکه این مدیران کل هستند که باید بنا بر تشخیص خود اقدام و پاسخگوی تصمیمات باشند.

استاندار قزوین گفت: فردی به مدت 6سال رئیس بیمارستان شفا تاکستان بوده و قرار نیست تا ابد در این مسئولیت بماند؛ باید تغییرات اتفاق بیفتد تا تحولات مثبتی برای مردم رقم بخورد.

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان این جلسه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند که نمایندگان در انتصابات دخالت نکرده و در زمینه مشورتی ورود نمایند؛ بیان همین تذکر یعنی برخی نمایندگان در انتصابات دخالت دارند.

وی خطاب به رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس افزود: اگر دخالت جدی نمایندگان در انتصابات استان صحت داشته باشد، این موضوع جای تاسف دارد.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان