۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین
کد خبر: ۳۶۲۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون وزیر علوم صورت گرفت؛

افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین

افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور عبدالحسین کلانتری معاون وزیر علوم برگزار شد.

افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، عبدالحسین کلانتری ظهر امروز در افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: اگر سیری اجمالی به تاریخ داشته باشیم متوجه می‌شویم تحول، تغییر و حرکت ذاتی بوده و هیچ جامعه‌ای را بدون فرهنگ نمی‌توان یافت.

وی با اذعان به اینکه در دوره اخیر با گسترش فناوری‌ها و افزایش ارتباطات سیر تحولات و دگرگونی‌‌ها شدت بیشتری یافته است، افزود: اگر نتوانیم خود را با این تحولات همراه کنیم ناخودآگاه یا مغلوب آن خواهیم شد یا اصالت تاریخی و تمدنی خود را از دست خواهیم داد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: دولت سیزدهم در سند تحول خود توجه ویژه به فرهنگ کرده و رهبری در یک سال اخیر به دولتمردان درباره این سند فرهنگی مطالبه کرده لذا براین اساس لازم است برنامه‌های مدونی را در نظر داشته باشیم.

کلانتری یادآور شد: شعار نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری در وزارت علوم مد نظر است و در عرصه فرهنگ نیاز به نوآوری فرهنگی داریم، مجموعه‌هایی مانند حمپا در این مسیر گام برمی‌دارند تا خلاقیت‌های دانشجویی در عرصه فرهنگی و اجتماعی به منصه ظهور برسد.

وی در پایان یادآور شد: مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور فضایی را فراهم می‌کند که مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز قرار گرفته و برای تمام مراکز فرصتی پیش خواهد آمد تا برای حل مسائل راهکارهایی ارائه دهند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان