۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چه کسی بلندتر می‌پرد؟
کد خبر: ۳۶۲۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش درباره دو تیمی که به فینال لیگ برتر والیبال صعود کردند

چه کسی بلندتر می‌پرد؟

هرساله وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، دوستداران ورزش انتظار فینالی مهیج در والیبال را می‌کشند. برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال برای مسابقات لیگ همیشه به‌گونه‌ای است که فینال مسابقات در روزهای پایانی اسفندماه برگزار شود و این‌بار هم چنین مساله‌ای تکرار خواهد شد.

چه کسی بلندتر می‌پرد؟
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروند آنلاین ؛ هرساله وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، دوستداران ورزش انتظار فینالی مهیج در والیبال را می‌کشند. برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال برای مسابقات لیگ همیشه به‌گونه‌ای است که فینال مسابقات در روزهای پایانی اسفندماه برگزار شود و این‌بار هم چنین مساله‌ای تکرار خواهد شد. البته دیگر خبری از بازی‌های رفت و برگشت یا دو از سه نیست و فینال سوپرلیگ 1401 به صورت تک‌بازی خواهد بود.
شهداب یزد و هراز آمل دو تیم آماده این دوره از لیگ والیبال بودند که حالا به فینال راه یافته‌اند. شهداب به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی و هراز به عنوان تیمی که سرمربی تیم ملی روی نیمکتش است، در مسابقه جذاب عصر سه‌شنبه بی‌شک برای کسب جام از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
دو فینالیست لیگ والیبال اما با چه شرایطی دیدار پایانی را برگزار می‌کنند؟ در این گزارش به شرایط شهداب و هراز در آستانه فینال مهیج پرداخته‌ایم:
شهداب؛ یزدی‌ها برای آسیا خیز برداشته‌اند
مقاومت شهداب یزد تیمی است که طی چند سال گذشته در والیبال سری میان سرها درآورده است. یزدی‌ها با سرمایه‌گذاری روی والیبال، در سال‌های گذشته یکی از تیم‌های قدرتمند این رشته بوده‌اند که پارسال هم عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به دست آوردند. شهداب به‌عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا نیز حضور یافت، اما مقابل نماینده ژاپن حذف شد تا پیکان، دیگر نماینده ایران، جام قهرمانی قاره کهن را در سال گذشته کسب کند. حالا شهداب با ستاره‌های خوب خود برای رسیدن به جایگاهی مهم در والیبال آسیا می‌جنگد.
مدافع عنوان قهرمانی لیگ والیبال، مسابقات 1401 را هم با اقتدار شروع کرده و روی کاغذ و از دید کارشناسان، شانس بالایی برای تکرار عنوان مهم فصل گذشته دارد. ستاره شهداب بدون تردید امیر غفور، پشت‌ خط‌زن سابق تیم ملی است که این روزها به فرم استثنایی و ایده‌آل خود برگشته و نقش بسیار ویژه‌ای در صعود تیمش به فینال داشته است.
یزدی‌ها در دور مقدماتی لیگ والیبال با اقتدار کامل حضور یافتند و در نهایت با کسب رتبه نخست راهی پلی‌آف شدند. تیمی که از همان دور مقدماتی انگیزه خود را برای کسب جام نشان داده بود، در یک‌چهارم نهایی مسابقات طی دو بازی متوالی ایفاسرام را شکست داد تا در نیمه‌نهایی با پاس گرگان برخورد کند. نبرد با تیمی که به واسطه نظامی‌بودنش سربازهای پرافتخاری در اختیار داشت، سختی‌های زیادی پیش روی نماینده یزد قرار می‌داد، اما شاگردان رضا تندروان نشان دادند برای رسیدن به فینال و کسب جام هیچ چیز مانع‌شان نخواهد شد.
دیگر بازیکن مطرح شهداب مهدی مهدوی است. پاسور سابق تیم ملی که در 39 سالگی همچنان یکی از بهترین‌ها در پست خود محسوب می‌شود و بی‌شک این تیم قدرتمند با ستاره‌هایی که در اختیار دارد، روز سه‌شنبه هم در فینال لیگ حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.
هراز آمل؛ سرمربی تیم‌ ملی کم نمی‌آورد
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد هراز آمل که دورانی یکی از تیم‌های قدرتمند والیبال ایران بود، در این دوره از مسابقات بتواند به اوج برگردد و فینالیست تورنمنت شود. این تیم اما با سرمایه‌گذاری خوب و جذب بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی، بار دیگر به سطح اول والیبال ایران برگشته و بی‌شک حالا که به فینال رسیده برای کسب جام کوتاه نمی‌آید.
اگرچه هراز از دید برخی کارشناسان شانس کمتری نسبت به شهداب یزد برای کسب عنوان قهرمانی دارد، اما همین که سرمربی تیم ملی والیبال روی نیمکت آنهاست، پوئنی مثبت برایشان محسوب می‌شود. هراز آمل تیم دوم جدول دور مقدماتی لیگ والیبال بود و حالا باید در فینال با تیم اول مقدماتی بازی کند. جالب است که تیم تحت هدایت بهروز عطایی در مرحله پلی‌آف هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. آنها دو برد سه بر صفر در یک‌چهارم نهایی مقابل فولاد سیرجان به دست آوردند و یک‌بار سه بر صفر و ‌بار دیگر سه بر یک پیکان -پرافتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا- را شکست دادند تا در مجموع با گرفتن 12 ست و از دست دادن فقط یک ست در پلی‌آف راهی فینال شوند.
بی‌شک چنین تیم قدرتمندی در دیدار پایانی هم حریف سرسختی برای شهداب یزد خواهد بود.
هراز آمل با صلاحدید بهروز عطایی بیشتر نفرات جوان و جویای نام را به زمین فرستاده است؛ البته مجتبی میرزاجانپور، ستاره سابق تیم ملی، عضو این تیم است، اما بی‌شک همه نگاه‌ها در هراز به پوریا حسین‌خانزاده است؛ بازیکن 18ساله‌ای که با عملکرد فوق‌العاده‌اش همه را شگفت‌زده کرده و پدیده مسابقات سوپرلیگ محسوب می‌شود. بی‌شک حسین‌خانزاده یکی از انتخاب‌های عطایی برای تیم ملی والیبال نیز خواهد بود و همین امر سبب می‌شود تا او و هم‌تیمی‌هایش با انگیزه بیشتری برای کسب موفقیت در فینال به میدان بروند.
فینال مهیج را از دست ندهید
با همه مطالبی که گفته شد، ‌پیش‌بینی علاقه‌مندان والیبال تماشای مسابقه‌ای جذاب در عصر دل‌انگیز سه‌شنبه است. اینکه بازی دو تیم یک‌مرحله‌ای است و فرصت جبران برای شهداب و هراز نیست، جذابیت‌ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل انتظار می‌رود عصر روز سه‌شنبه سالن فدراسیون والیبال مملو از تماشاگران علاقه‌مند به این رشته باشد که از ساعت 18 برای تماشای بازی و جشن قهرمانی دور هم جمع می‌شوند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان