۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شعر، کارآمدترین رسانه فرهنگی در دوران معاصر است
کد خبر: ۳۶۱۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت: ۲۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور:

شعر، کارآمدترین رسانه فرهنگی در دوران معاصر است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شعر در دوره معاصر به ویژه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان کارآمدترین رسانه فرهنگی در میدان حضور داشته است.

شعر، کارآمدترین رسانه فرهنگی در دوران معاصر است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور در مراسم اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اظهار کرد: شعر اصل‌ترین و بومی‌ترین هنر در ایران اسلامی است و در طول تاریخ راهبردی‌ترین رسانه فرهنگ‌ساز و انتقال دهنده آن بوده است.

وی ادامه داد: شعر در دوره معاصر به ویژه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این رسالت را بردوش داشته و به عنوان کارآمدترین رسانه فرهنگی در میدان حضور داشته است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر مبارزات تا رسیدن به انقلاب اسلامی و بعد از آن انقلاب حضرت مهدی (عج) برپایه عشق، ایثار و حماسه‌ایست که ریشه در عاشورای حسینی و رسالت زینبی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، معنی این سخن این است اگر بتوانیم به درستی حرکت شهدا، مسیر آنها و فلسفه زندگی شهدا را با ابزار و زبانی مناسب به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، هر نسلی و هر جامعه‌ای، شهیدپرور می‌شود و این خط سرخ در طول تاریخ ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: معرفی درست تفکر و مکتب شهدا یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد شهید انقلاب اسلامی است، اینکه نگاه این شهدا چگونه، چه بوده و از چه زاویه‌ای هستی را می‌دیدند تا فرصتی برای انتخاب درست مردم فراهم کنیم.



قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: انسان مرتب مجبور است بین خوبی و بدی و درستی و غلط انتخاب کند بنابراین باید الگوی درست را تبیین کرده و به مردم نشان داد تا فرصت انتخاب صحیح برای آنها فراهم شود و یکی از مهمترین ابزارها برای این امر شعر است.

وی با اشاره به برگزاری شایسته هفتمین کنگره شعر ایثار تاکید کرد: کنگره شعر ایثار امسال در یکی از مهدهای تمدنی ایران که تعداد زیادی ادیب، نویسنده و چهره فرهنگی در عرصه‌های مختلف دارد، برگزار شده که لازم است از مردم بزرگ و فرهیخته قزوین، بنیاد شهید قزوین و پشتیبانی استاندار قزوین و مسئولان استانی تشکر کنیم.

رئيس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تعداد آثار رسیده به این کنگره بسیار بوده و تلاش است این را توسعه دهیم به طوری که در همین روزهای اخیر با حضور هفت کشور و به مدد شهدای رسانه، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و ۶ کشور امضا شد که یک بخش این کار مربوط به همکاری گسترده فرهنگی است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان خادم خانواده شهدا و ایثارگران و حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از همه هنرمندان برجسته کشور و همه هنرمندان ارزشی جهان دعوت به همکاری می‌کنم و این بستر و زمینه فراهم است و دولت و مجلس هم حمایت خوبی از بنیاد شهید دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نگاه جدید و کارهای فرهنگی که در بنیاد شهید انجام شده خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید کارهای جدی‌تری شروع کردیم، فقط به دلیل تحول مدیریتی در بنیاد شهید نیست بلکه حمایت همه جانبه و مشترکی است که همگان با ما دارند و عمده برنامه‌های ما هم مردمی است.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: در اجرای برنامه‌ها، توجه ویژه‌ای به استان‌ها هم داریم و برنامه‌ریزی شده از ظرفیت‌های مردمی در اقصا نقاط کشور استفاده شود و امیدواریم با این اقدامات و دعوت همگانی که از همه نهادها و شخصیت‌ها در قالب وظیفه عمومی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارهای بزرگی را در این حوزه انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در مراسم اختتامیه کنگره شعر ایثار از ۲۶ شاعر برگزیده در سه بخش شامل: شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان تجلیل شد.

در مراسم فوق، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کردند.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان