۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین فراگیری زبان فارسی توسط دانشجویان ۱۱۰ کشور در دانشگاه امام(ره)
کد خبر: ۳۶۱۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اعلام کرد:

فراگیری زبان فارسی توسط دانشجویان ۱۱۰ کشور در دانشگاه امام(ره)

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: مرکز زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از ۱۱۰ کشور زبان‌آموز داشته‌ که بیش‌از پنج هزار نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.

فراگیری زبان فارسی توسط دانشجویان ۱۱۰ کشور در دانشگاه امام(ره)
به گزارش علم و دانش صبح قزوین؛ علی قاسم‌زاده ظهر امروز در پنجمین همایش ملی آموزش زبان فارسی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برنامه‌های خود را برای ترویج شیوه‌های آموزش زبان فارسی شروع کرده است و آموزش‌های مبتنی بر تکنولوژی نو در دوره مدیریت جدید در مرکز آموزش زبان پیگیری می‌شود.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی کشور بوده و تمام تلاش بر مرجع بودن آن برای تمام کشورهای هدف است.

وی در پایان گفت: مرکز زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از 110 کشور زبان‌آموز داشته‌ که بیش‌از پنج هزار زبان‌آموز از این مرکزفارغ‌التحصیل شدند.

غلامحسین غلامحسین‌زاده در این مراسم اظهار کرد: وزارت خارجه باید ارتباط بین دانشگاه و مراکز خارجی به منظور آموزش زبان فارسی در داخل و خارج کشور گام بردارد.

وی افزود: عدم صدور ویزا یکی از مشکلات جدی افرادی است که به دنبال تحصیل در حوزه آموزش زبان فارسی هستند و زمانی که درخواست صدور ویزا دارند با بازه زمانی 6 ماه مواجه می‌شوند که امکان آموزش را از آن‌ها می‌گیرد.

رئیس انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد: از وزارت خارجه چاره‌اندشی برای صدور ویزای تحصیل دانشجویان، حذف واسطه‌ها و ارتباط با بخش‌های بین‌المللی را درخواست داریم.

ضعف وزارت علوم در حوزه بین‌المللی زبان فارسی
غلامحسین‌زاده یادآور شد: در بازار کار افرادی وارد حوزه زبان فارسی شدند که فاقد تخصص علمی هستند.

وی اضافه کرد: در بخش بین‌الملل وزارت علوم و بخش گسترش زبان فارسی وزارت خارجه وضعیت نامناسبی داریم که نیازمند توجه ویژه به آن است.

رئیس انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد: دانشگاه امام بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین یک دانشگاه بین‌المللی بوده و باید متناسب با نامی که دارد، مأموریت‌های خود را در حوزه زبان فارسی به خوبی انجام دهد.

غلامحسین‌زاده یادآور شد: دانشگاه‌های بین‌المللی مختلفی در کشور وجود دارد اما شاهد موازی‌ کاری آنها هستیم، چرا باید چنین شرایطی در این دانشگاه‌ها وجود داشته باشد؟ لازم است دانشگاه‌های ماموریت محور داشته باشیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در عرصه بین‌المللی خود متمرکز و در آموزش‌های بین‌المللی ایجاد نوآوری داشته باشد زیرا امکانات مناسب در این زمینه را داراست.

این استاد دانشگاه در پایان یادآور شد: برای فعالیت‌های بین‌الملل حوزه زبان فارسی باید اقدامات جدی صورت گیرد و برای تربیت دانشجوی خارجی مزیت علمی ایجاد شود.



انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان