۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولتخانه صفوی قزوین آماده جشن‌های نوروزی می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۹۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۹ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین:

دولتخانه صفوی قزوین آماده جشن‌های نوروزی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از اجرای برنامه‌های متنوع آیینی و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در نوروزگاه دولتخانه صفوی خبرداد.

دولتخانه صفوی قزوین آماده جشن‌های نوروزی می‌شود
علیرضا خزائلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: در نوروز پیش‌رو برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری و برنامه‌های آیینی متنوع در تمامی فضاها و حیاط‌های نوروزگاه دولتخانه صفوی پیش‌بینی شده که از ۱۷ اسفندماه همزمان با عید بزرگ نیمه‌شعبان به‌ اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین ادامه داد: همچنین جشنواره‌های مختلف اعم از جشنواره برکت شامل تولید و عرضه انواع نان‌های سنتی استان در غرفه‌های متعدد و نیز جشنواره شیرینی سنتی در دولتخانه برگزار می‌شود و در نوروز امسال هیچ فضایی در دولتخانه صفوی خالی از اجرای رویدادها نخواهد بود.

خزائلی افزود: همچنین از ظرفیت سالن همایش موجود در مجموعه دولتخانه برای اجرای گروه‌های موسیقی سنتی و برنامه‌های شاد فرهنگی استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز برای این ایام پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ادوات کشاورزی سنتی در سال گذشته تجربه موفقی بود که با استقبال خوب گردشگران مواجه شد و در نوروز آینده نیز در کنار آن برگزاری نمایشگاه ابزار مسگری سنتی در دولتخانه پیش‌بینی شده و نمایشگاه درب‌ها و ارسی‌های سنتی مسجد جامع نیز بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: در این ایام علاوه بر برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در مجموعه دولتخانه صفوی، 6 نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی نیز در سطح شهرستان‌ها برپا خواهد شد و در تمامی بناهای تاریخی شهر قزوین ورک‌شاپ‌های صنایع‌دستی برای معرفی آثار و هنرمندان این حوزه فعال خواهد بود.

این مسئول همچنین از برپایی بازارچه‌های صنایع‌ دستی در مبادی ورودی شهرها در نوروز ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: پیرو دستور ریاست محترم جمهور و ابلاغ آن توسط وزارت کشور به استانداران در خصوص ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهرها، این فرصت ایجاد شده که هرچند به‌ صورت موقت و در ایام نوروز بتوانیم با برگزاری این بازارچه‌ها تولیدات صنایع‌دستی را به گردشگران ورودی معرفی کرده و زمینه را برای دائمی‌شدن این رویداد در ورودی‌های استان فراهم کنیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با اشاره به فراهم آوردن بستری برای دسترسی گردشگران به راهنمای گردشگری مجازی در استان افزود: در این ایام برای سهولت دسترسی گردشگران به محتوای مجازی راهنمای گردشگری فایل پی‌دی‌اف نقشه و کتابچه‌های تولید شده در این حوزه در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی بارگذاری و لینک کیو‌آر‌کد آن همراه با سامانه رسیدگی به شکایات در قالب استند در تمامی تاسیسات گردشگری و نوروزگاه‌ها در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 1300


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان