۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رقابت بیش از هشت هزار داوطلب آزمون ارشد و دکتری در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۸ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین اعلام کرد:

رقابت بیش از هشت هزار داوطلب آزمون ارشد و دکتری در قزوین

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: مجموع داوطلبان در دو مقطع شامل هشت هزار و ۶۵۳ نفر بوده که از این میزان دو هزار و ۱۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ هزار و ۶۳۵ نفر در مقطع ارشد ثبت‌نام کردند.

رقابت بیش از هشت هزار داوطلب آزمون ارشد و دکتری در قزوین
محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار داوطلبان ثبت‌نامی استان در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آزمون سال جاری اظهار کرد: مجموع داوطلبان در دو مقطع شامل هشت هزار و 653 نفر بوده که از این میزان دو هزار و 18 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 6 هزار و 635 نفر در مقطع ارشد ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از مجموع دو هزار و 18 داوطلب ثبت‌نامی در مقطع دکتری، 848 نفر شامل بانوان و یکهزار و 170 نفر شامل آقایان است.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین بیان کرد: از مجموع 6 هزار و 635 داوطلب ثبت‌نامی در مقطع کارشناسی ارشد، سه هزار و 528 نفر را بانوان و سه هزار و 107 نفر را آقایان شامل می‌شود.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در یازدهم و دوازدهم اسفندماه

مولوی با اشاره به زمان برگزاری آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اذعان کرد: این آزمون در روزهای پنج‌شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم اسفندماه سال جاری در دو حوزه امتحانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد واحد قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین میزبان دو هزار و 782 نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر جمعه و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین میزبان پنج هزار و 871 داوطلب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت صندلی‌های خالی برای پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در استان قزوین گفت: در چند سال اخیر عموما ظرفیت صندلی‌های خالی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها خالی بوده است.

نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می‌شود

مولوی به روند فعالیت باجه‌های رفع نقص پرداخت و عنوان کرد: تنها یک باجه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از ساعت 8 صبح چهارشنبه دهم الی بعدازظهر روز جمعه یازدهم اسفندماه فعال خواهد بود.

وی اذعان کرد: شروع فرآیند برگزاری آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نوبت صبح از ساعت 8 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14:30 است.

این مسئول گفت: ثبت‌نام جدید، تغییر رشته و انتقال به حوزه‌های دیگر از یک استان به استان دیگر در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مانند آزمون سراسری وجود ندارد.

مولوی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد: نتایج مقطع ارشد در اوایل و مقطع دکتری در اواخر اردیبهشت ماه و نتیجه نهایی هر دو مقطع در اوایل شهریورماه سال آینده اعلام می‌شود.

اینترنت سطح شهر در زمان آزمون‌ها قطع نمی‌شود

وی ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری در بازه زمانی خرداد و تیرماه سال آینده به منظور مصاحبه در دانشگاه پذیرفته شده دعوت می‌شوند که انجام آن برای اعلام نتایج نهایی ضروری است اما دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیازی به مصاحبه ندارند.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین با اشاره به قطعی اینترنت در زمان برگزاری آزمون عنوان کرد: قطعی تنها به صورت مقطعی و بر روی تلفن‌های همراه، فضاها و نزدیک حوزه‌های آزمون است و این قطعی را به صورت سراسری در سطح شهر نخواهیم داشت.

مولوی تصریح کرد: تمام هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مرتبط اعم از نیروی انتظامی، استانداری، هلال احمر، آتش‌نشانی و تمامی سازمان‌های مرتبط با امنیت شهر در حوزه‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر آزمون انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: برای برگزاری با کیفیت‌ آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دو حوزه امتحانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و آزاداسلامی واحد قزوین با توجه به ظرفیت و تجهیزات آنها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان