۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تامین اجتماعی مانع پرداخت کارانه پرستاران قزوینی
کد خبر: ۳۶۱۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۸ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد؛

بدهی ۵۰میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی به پرستاران/ تامین اجتماعی مقصر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: علت عمده مشکلات ایجاد شده در پرداختی‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عدم وصول بدهی از ناحیه بیمه تامین اجتماعی است که در حال حاضر به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تامین اجتماعی مانع پرداخت کارانه پرستاران قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ روز گذشته جمعی از پرستاران شاغل در قزوین به منظور پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری قزوین حاضر شده و خواستار پرداخت معوقات و اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شدند.

علت را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین پیگیری کردیم؛

دکتر عبدالله دیدبان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در توضیح علت این تجمع پرستاران اظهار کرد: در اسرع وقت به منظور بررسی مطالبات این عزیزان جلسه ویژه‌ای با نمایندگان آنها خواهیم داشت.

وی افزود: پرداخت‌های بسیار مهمتر از کارانه را برای آنها انجام شده در حالی که عدد کارانه برای هر فردی مبلغ بسیار پایینی است و شامل حدود 600الی 800 هزار تومان در ماه است.

اضافه کار پرستاران به موقع پرداخت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مبلغ اضافه کار پرستاران رقم بالاتری نسبت به کارانه بوده و حدود 10برابر آن است که تا این لحظه تمامی اضافه‌کارها پرداخت شده، این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌ها چندماه در پرداخت اضافه کار پرستاران عقب هستند.

این مسئول عنوان کرد: معیشت پرستاران برای ما بسیار حائز اهمیت است و پیگیر مطالبات آنها هستیم و درخواست روز گذشته پرستاران صرفا کارانه نبوده و خواسته‌های دیگری هم داشتند که در جلسه با نمایندگان آنها رسیدگی خواهد شد.

وی به اشاره به دلایل تعویق روند پرداخت کارانه‌های پرستاران بیان کرد: کارانه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت می‌شود و 70درصد از بیماران ما هم در پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند و طبیعتا وقتی هزینه‌ها توسط تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود، در تامین منابع کارانه با مشکل مواجه می‌شویم.


دیدبان تاکید کرد: امروز حتی کارانه پزشکان هم پرداخت نشده و این شرایط برای همه یکسان بوده پزشکان تمام وقت دانشگاه نیز همانند سایر پرسنل، کارانه خود را دریافت نکرده است.

بدهی کارانه پرستاران 50میلیارد است

وی عنوان کرد: علت عمده مشکلات ایجاد شده در پرداختی‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین عدم وصول بدهی از ناحیه بیمه تامین اجتماعی است که در حال حاضر به 300 میلیارد تومان می‌رسد.

دیدبان تاکید کرد: اگر مبلغی به حساب دانشگاه واریز شود بلافاصله مطالبات همکارانمان را پرداخت می‌کنیم.

این مسئول در پایان گفت: پرستاران به مدت 10 ماه کارانه طلب دارند و جمع این مبلغ حدود 50میلیارد تومان است که اگر طلب 300میلیارد تومانی خود از تامین اجتماعی را وصول کنیم به راحتی قابل پرداخت است.

انتهای پیام/1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان