۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهرک تولید محتوا با همکاری ایرانسل در قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۹۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۹ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

شهرک تولید محتوا با همکاری ایرانسل در قزوین احداث می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: شهرک تولید محتوای استان قزوین به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری شرکت ایرانسل احداث خواهد شد.

شهرک تولید محتوا با همکاری ایرانسل در قزوین احداث می‌شود
حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌ قزوین اظهار کرد: اولین شهرک تولید محتوای کشور در استان قزوین با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، استانداری قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک تولید محتوا جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است، ادامه داد: این شهرک در واقع یک زیرساخت اساسی به منظور تولید انواع سکوهای (پلتفرم) مجازی و اینترنتی در فضای رسانه‌ای خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمونه این شهرک تولید محتوا را نه تنها در کشور بلکه در منطقه و آسیای‌غربی هم وجود ندارد.

مجیدی افزود: این شهرک مجموعه‌‌ای است که قطعا فضای زیرساختی را برای تولید، پشتیبانی و اسکان برنامه‌سازان فراهم کرده و همچنین از نظر نرم‌افزاری و تجهیزات شرایط را برای ساخت انواع پادکست، پویانمایی، جلوه‌های ویژه در عرصه سینما ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و شرکت ایرانسل ساخته خواهد شد، اظهار کرد: درصد شراکت و وظایف هریک از این دو نهاد با تفاهمنامه‌ای که به زودی امضا می‌شود مشخص خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین افزود: فراهم ساختن تمام زیرساخت‌های شهرک تولید محتوا به لحاظ فیزیکی بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه و موضوع مدیریت و تجهیزات فنی آن برعهده شرکت ایرانسل خواهد بود.

مجیدی یادآور شد: انتظار است با ساخت این شهرک تمام افرادی که در حوزه مجازی، فیلم‌سازی و برنامه‌سازی هنری در حیطه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تولید محتوا می‌کنند، بتوانند در این مجموعه برنامه‌های خود را به گونه‌ای بسازند که قابلیت عرضه در کشور و منطقه را داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند:«اگر من امروز رهبر نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» که این اهمیت مدیریت و کار در فضای مجازی را نشان می‌دهد، شهرک تولید محتوا می‌تواند یکی از قطعه‌های اصلی پازل مدیریت فضای مجازی در کشور باشد که ظرفیت تولید محتوا برای بسترهای مختلف و شبکه‌های اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند.

مدیرکل اوقاف‌و‌امور خیریه استان قزوین در خصوص نوع حمایت این شهرک از برنامه‌سازان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال بیان کرد: حمایت اصلی این شهرک برای پیام‌رسان‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، مهیا کردن شرایط استفاده صفر تا صددرصدی از زیرساخت، امکانات و تجهیزاتی است که تهیه هر یک از آنها برای برنامه‌سازان هزینه بسیار بالایی خواهد داشت.

وی گفت: تمام کسانی که دغدغه تولید محتواغ مجازی دارند، در این شهرک می‌توانند هم به تولید محتوا پرداخته و هم به یک چرخه صحیح اقتصادی دست یابند.

مجیدی با اشاره به مکان در نظر گرفته شده برای ساخت شهرک تولید محتوا اظهار کرد: مکان‌یابی این شهرک توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده و ملکی اوقافی در حومه شهر قزوین برای آن در نظر گرفته شده است که مقدمات آن در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: از نظر سازمان اوقاف منعی برای شروع کار وجود ندارد، اما قطعا دریافت مجوزها و هماهنگی تمام نهادهایی که به میدان آمدند زمان‌بر خواهد بود، اما تلاش داریم در بازه زمانی کمتری این فضا را برای بهره‌مندی تمام هنرمندان و برنامه‌سازانی که دغدغه کار فرهنگی و رسانه‌ای دارند را ایجاد کنیم‌.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان