۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۵هزار معلم استان قزوین رتبه‌بندی شدند
کد خبر: ۳۶۱۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۴ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

بیش‌از ۵هزار معلم استان قزوین رتبه‌بندی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تاکنون احکام رتبه‌بندی پنج‌هزار و ۴۹۹ نفر از معملمان استان قزوین صادر شده، ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده و هشت هزار و ۵۶۰ نفر توسط هیئت ممیزه تایید شدند.

بیش‌از ۵هزار معلم استان قزوین رتبه‌بندی شدند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل آموزش‎‎‌و‌پرورش استان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی و تبیین عملکرد حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید قدرت الله چگینی این اداره برگزار شد.

نقی سیاهکلی مرادی، مدیرکل آموزش‎‎‌و‌پرورش استان قزوین در این نشست اظهار کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل نهاد امور تربیتی، دفاع از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردهای نظام، تبیین ارزش‌های انقلاب و انتقال مفاهیم آن به نسل‌های جوان و نوجوان است.

وی تصریح کرد: مربیان امور تربیتی، الگوی مجسمی هستند که با رفتار خویش مهربانی، رفاقت، ایثار، همدلی و بسیاری از معنویات اخلاقی را معنا می‌بخشند و با هنرمندی به نوجوانان انتقال می‌دهند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به ماموریت مهم اجرای سند تحول در آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش‌و پرورش در 6 ساحت اعتقادی، اجتماعی- سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، زیباشناسی و هنری، اقتصاد حرفه‌ای و علمی‌وفناوری فعالیت کرده و نگاهی جامع به مسائل دارد.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب مبنای  آموزش‌ و پرورش است، افزود: وراثت و محیط که افراد در آن بزرگ می‌شوند بر تربیت آنها اثرگذار است که این محیط شامل خانواده، مدرسه، اجتماع، صدا و سیما و الگوهای تربیتی و غیره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: عدم حضور دانش‌آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا در مدرسه سبب اُفت تحصیلی و تربیتی آنها شد که این نشان از نقش اساسی مدارس در تربیت افراد دارد.

452 مربی پرورش در مدارس استان فعالیت می‌کنند

سیاهکلی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره در سامانه نماد 1570 ادامه داد: هر فردی می‌تواند با این سامانه ارتباط گرفته و درباره مسائل روانشناختی مشاوره بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بالغ بر 236 مشاوره، 452 مربی پرورشی و 479 معاون پرورشی در مدارس استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به لزوم تربیت معلمان آگاه به مسائل روز تاکید کرد: مربیان و خانواده‌ها باید با ویژگی‌های نسل جدید آگاه  بوده و از مهارت هم‌زیستی و مسالمت با فرزندان بهره برده و شناخت متقابلی از آنان داشته باشند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: انشقاق دانش‌آموز از والدین یکی از مشکلاتی است که بسیار با آن مواجه هستیم و اگر ارتباط والدین با آموزش و پرورش بیشتر باشد قطعا در تربیت مناسب و رو به رشد دانش‌آموزان بهتر قدم برمی‌داریم.

وی افزود: 276 دانش‌آموز و 58 معلم شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کردیم که این مهم رسالت همه را سنگین کرده و باید در پاسداشت خون شهدا جدی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز در همه مقاطع از مربی تربیتی و معاون پرورشی برخورداریم و در سال‌های اخیر تلاش کردیم تفکر مربیان را با برگزاری دوره‌های پرورشی به روز کرده که در این زمینه به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

سیاهکالی مرادی با اشاره به لزوم ایجاد هم‌افزایی بین مربیان و معاونان پرورشی تاکید کرد: با این تعامل و هم‌افزایی نتایج کار بهتر شده و این رویکرد همچنان ادامه دارد.

پنج‌هزار و 500 نفر از معلمان استان رتبه‌بندی شده‌اند

وی در خصوص شرایط رتبه‌بندی معلمان استان گفت: خوشبختانه پس از گذشت 11 سال، فرآیند رتبه‌بندی از سال قبل شروع شد و تاکنون احکام رتبه‌بندی پنج‌هزار و 499 نفر از معملمان استان قزوین صادر شده، ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده و هشت هزار و 560 نفر توسط هیئت ممیزه تایید شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: پرونده 6 هزار و 62 نفر از معلمان استان در روند اداری قرار دارد و برای پنج‌هزار و 499 نفر احکام رتبه‌بندی یک تا پنج صادر شده است.
 
سیاهکالی مرادی یادآورشد: حدود ۴۸ درصد احکام رتبه‌بندی معلمان استان قزوین صادرشده و تا دهم اسفند فرصت برای اعتراض وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اجازه دهند رتبه‌ها ثبت شود و بعد از آن هم امکان پیگیری و اصلاح وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان با اشاره به طرح مولدسازی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش استان حدود 100 میلیارد تومان امکان مولدسازی داریم که 40 میلیارد تومان آن در سایت بارگزاری شده و هر اندازه این اموال فروخته شود شفاف‌سازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان