۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین آخرین وضعیت شهر جدید مهرگان در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۱۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار در مصاحبه با صبح قزوین:

پیشرفت شهر جدید مهرگان در سال جدید سرعت می‌گیرد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: استقرار شرکت عمران شهر جدید مهرگان به فرایند توسعه منطقه کمک کرده و در سال آینده آثار حضور این شرکت را خواهیم دید.

آخرین وضعیت شهر جدید مهرگان در استان قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ اساسنامه شرکت عمران شهر جدید مهرگان مصوب جلسه 14دی ماه 1401هیأت وزیران در جلسه 19بهمن ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تأیید رسید.

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با اعلام این خبر گفته بود که اشکال و ابهامی در اساسنامه شهر مهرگان وجود ندارد.


مهدی رجحانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت این شهر اظهار کرد: روند قانونی تایید شرکت عمرانی شهر مهرگان از سوی مدیران استانی و با همکاری معاونت حقوقی دولت طی چندین ماه در دست پیگیری بوده که خوشبختانه پس‌از مصوبه دولت نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: گام بعدی در نهایی شدن فرایند ایجاد شرکت شهر مهرگان با ابلاغ مصوبه دولت تکمیل می‌شود که پس‌از آن ثبت شرکت و تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل و استقرار آن در شهر جدید مهرگان اتفاق خواهد افتاد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شهر جدید مهرگان از این پس دارای یک سازوکار چابک و کارآمد خواهد بود که ایجاد زیرساخت‌ها و رفع کمبودها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: در واقع به جای اینکه دستگاه‌های مختلف در شهر مهرگان متولی باشند، یک شرکت با اختیارات کامل در آن مستقر و می‌تواند به سرعت تصمیم‌گیری کرده و فرایند توسعه منطقه را تسریع نماید و در سال آینده آثار حضور این شرکت را خواهیم دید.

رجحانی با بیان اینکه این تصمیم اثرگذار بوده و می‌تواند مشکلات مهرگان را به زودی حل کند، گفت: منابعی که شهرداری‌ها در اختیار دارند به این شرکت تعلق می‌گیرد به استثناء اینکه تمام اراضی موجود در محدوده شهری که مالکیت خصوصی ندارد، تحت مالکیت این شرکت خواهد بود و همین امر ظرفیت قابل توجهی برای تسریع روند زیرساخت‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: وقتی در گذشته می‌خواستیم در اراضی دولتی هزینه کنیم باید مجوزهای زیادی دریافت می‌کردیم اما با استقرار این شرکت در شهر مهرگان، مالکیت تمامی این اراضی به به آن تعلق می‌گیرد و این اموال را می‌تواند به سرعت تبدیل و عواید آن را برای رفع مشکلات هزینه کند.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تاسیس این شرکت در استان قزوین برای اولین بار اتفاق می‌افتد اما نمونه‌های مشابه آن در کشور وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: این شرکت ذیل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و طبق ضوابط و اجرائیات آن بوده و تحت اشراف و نظارت سازمان‌های نظارتی کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

مصطفی نیازی / ۳۰ بهم ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

سلام.ما از دولت قبل ثبت نام کردیم،به گفتن آورده ی نقدی باید تو ۶ قسط به مبلغ ۴۰ میلیون باشه،الان ۵ قسط دادیم اعلام کردن ۱۰ تایی شده!قشر ضعیف و کارگر از کجا باید ۴ ماه یک بار ۴۰ میلیون بیاره،این خونه ها برای کدوم سطح در آمده؟!!چرا خلف وعده کردن و قسط ها رو افزایش دادن،در صورتیدکه زمین و مصالح خونه های ما رو ۳ سال پیش خریدن!!!من با ماهی ۱۰ میلیون تومن درآمد از کجا بیارن ۲۰۰ میلیون دیگه بدم؟!!!به جای خبر رفتن درباره ی پیشرفت پروژه ها برید این موضوع رو پیگیری کنید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان