۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین یکهزار واحد صنفی قزوین به کالابرگ الکترونیک متصل شد
کد خبر: ۳۶۱۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین:

یکهزار واحد صنفی قزوین به کالابرگ الکترونیک متصل شد

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: طرح کالابرگ الکترونیک در استان قزوین آغاز شده و یکهزار واحد صنفی به این طرح متصل شده است.

یکهزار واحد صنفی قزوین به کالابرگ الکترونیک متصل شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ علی رحمانی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری قزوین با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یکهزار واحد صنفی در استان به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شدند که 117 مورد آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی آمادگی برای انجام اجرای طرح را دارند.

وی افزود: 122 هزار خانوار داریم که از یارانه 400 هزار تومانی بهره‌مند هستند، طرح کالابرگ الکترونیک اگر شروع شود و خانواده‌ها صدرصد از آن استفاده کنند، 700 میلیارد تومان هزینه را در بردارد که بستگی دارد چند درصد مشارکت صورت بگیرد لذا از رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم زمینه‌سازی لازم در این خصوص و آمادگی ذهنی برای مشمولان را فراهم کنند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اذعان به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای اجرای طرح نداریم و پوشش کامل در استان وجود دارد، بیان کرد: میزان پوشش در آبیک 119 واحد، البرز 122 واحد، بوئین‌زهرا 212 واحد، تاکستان 171 واحد و قزوین 188 واحد بوده که تعداد فروشگاه‌ها در قزوین نسبت به جمعیت محدود است.

وی در ادامه به ذخیره سازی میوه شب عید اشاره کرد و گفت: 200 تن سیب و 200 تن پرتقال خریداری و به استان منتقل شده است و مشکلی در این زمینه نداریم و میوه‌های خریداری شده از کیفیت مناسبی برخودار است.

این مسئول عنوان کرد: قیمت‌گذاری در حوزه گوشت گوسفندی و دام سنگین و تنظیم بازار انجام شده و کنترل‌ها و بازدیدهای لازم در این زمینه صورت گرفته است و با ادامه این روند امیدواریم تخلفات کمتری را در حوزه یاد شده شاهد باشیم.

رحمانی اذعان کرد: موضوع سامانه نانوایی‌ها و نظارت بر داروخانه‌ها و قیمت اقلام دارویی در حال انجام بوده و تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ شده است و امیدواریم نظرات مناسبی برای ارائه خدمات بهتر به مردم مطرح شود.

وی گفت: سامانه‌ای که در حوزه نان به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شد نیز اجرای آن در سایر استان‌ها نیز آغاز شده است که این روال فعالیت را برای ما آسان‌تر می‌کند زیرا برای استان محدودیت‌هایی را به همراه داشت.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در پایان از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در روزهای پایانی سال برپا و سایر کالاهای اساسی در کمیته فرعی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان