۱۷/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۳ یکشنبه

صبح قزوین تاریخ‌سازی مردم دیار مینودری در بهار آزادی
کد خبر: ۳۶۱۶۹۳ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۸:۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تاریخ‌سازی مردم دیار مینودری در بهار آزادی

حال و هوای خیابان‌های شهر قزوین امروز همچون روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی پر از شور و اشتیاق و تجلی مهر به وطن، عشق به ولایت و وفاداری به پرچم مقدس جمهوری اسلامی بود.

تاریخ‌سازی مردم دیار مینودری در بهار آزادی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، راهپیمایی 22 بهمن از آن دسته اجتماعاتی است که هرسال با وجود توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نظام پرشورتر از سال بعد برگزار می‌شود، در واقع تیر آخر مردم انقلابی در سراسر ایران بر مواضع ددمنشان و یاوه‌گویان ضد انقلاب هرساله در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی زده می‌شود و تلاش یکساله آنان را مبنی برعدم همراهی و همگامی مردم و پشت پا زدن به اصل نظام را نقش بر آب می‌کنند.

امسال اما جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن رنگ و بوی دیگری داشت، اتحاد، همدلی و یکرنگی در بین مردم قزوین به خوبی احساس می‌شد، همه آمده بودند از پیر و جوان، زن و مرد تا نه محکمی بر دشمنان انقلاب و نظام که طی چند ماه اخیر با تمام توان خود امنیت آنها را به بازی گرفته بودند، بگویند.

هزاران قزوینی عاشق انقلاب و رهبری امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی داشته و از ساعات اولیه در مسیرهای تعیین شده از میدان میرعماد تا چهارراه شهدا با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران حضور داشتند.


مردم غیرتمند قزوین با دردست داشتن پرچم ایران، تصاویری از امام خمینی(ره) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل » و دست نوشته‌هایی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرده و نشان دادند که همواره در صحنه حمایت از انقلاب حاضر و ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود.

حال و هوای خیابان‌های شهر قزوین امروز همچون روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی پر از شور و اشتیاق و تجلی مهر به وطن، عشق به ولایت و وفاداری به پرچم مقدس جمهوری اسلامی بود، باید گفت هر اندازه دشمن در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی منسجم‌تر و پرتوان‌تررفتار می‌کند، از آن طرف هم مردم پرشورتر و هوشمندانه‌تر با حضور در راهپیمایی از نظام و انقلاب پاسداری می‌کنند، چرا که انقلاب از آن مردم بوده و با هدایت امام راحل به بار نشسته و با خون پاک همین مردم تنومند شده است.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شهر قزوین همزمان با سراسر کشور از ساعت ۰۹:۳۰ صبح از میدان میرعماد قزوین با حضور بی‌نظیرشهروندان قزوینی آغاز شد و در مسیر منتهی با خیابان شهدا پس از اجرای سرود .....نفری، سخنرانی استاندار قزوین و قرائت قطعنامه در ساعت 12 ظهر به پایان رسید.

در سراسر مسیر راهپیمایی آنچه به چشم می‌خورد حضور پررنگ خانواده‌ها به همراه فرزندان کوچک خود و جوانان دهه هفتاد وهشتادی و نوجوانان دهه نودی بود که شور و هیجان خاصی به این تجمع داده بود، البته حضور پرچمداران اصلی این انقلاب جانبازان گرانقدر که جان عزیز خود را فدای آزادی و اقتدار این میهن کردند در جلوی جمعیت حس خاصی به راهپیمایی تزریق کرده بود.


یک شهروند جوان قزوینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین گفت: امروز هم مانند سال‌های گذشته مردم شهیدپرور قزوینی به کوری دشمنان، در جشن پیروزی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی شرکت کردند.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می‌کردند با جمعیت چند صد نفری خود در اغتشاشات اخیر می‌توانند این اراده‌های آهنین را سست کنند، کورخواندند، دشمنان بدانند که امروز تمام نسل‌های انقلاب از دهه 50، تا 80 و نوجوانان دهه نودی ما به میدان آمدند تا بگویند پشت این انقلاب هستند و این پرچم را به دست امام زمان (عج) تقدیم خواهند کرد.

این جوان قزوینی تاکید کرد: امروز آمدیم که به دنیا نشان دهیم که ایران و ایرانی همواره در صحنه بوده و هیچ وقت امام و پیشوای خود را تنها نمی‌گذارد و همواره پشت انقلاب خواهیم ماند.



سارا هدایتی دختر جوان قزوینی که در زیر پرچم پر افتخار ایران حضور داشت و در حال بوسه زدن به آن بود به خبرنگار صبح قزوین گفت: من به پرچم ایران عشق می‌ورزم و همواره آن را روی چشمانم می‌گذارم چرا که هرچه عزت داریم در اهتزاز این پرچم است.

وی افزود: امروز آمدم به خائنین خودفروخته کشور و دشمنان داخلی و خارجی بگویم که کور خوانده‌اید؛ مملکت ما صاحب دارد و مردم تا ابد پشت انقلاب و رهبر عزیز ایران هستند.

این بانوی قزوینی تصریح کرد: در راهپیمایی امروز مردم قزوین با اقتدار و با افتخار وارد میدان شدند تا به جهانیان بگویند که هیچ گاه نمی‌توانند برای کشور و مردم ما برنامه‌ریزی کنند، چرا که کشور و انقلاب ما حاصل خون شهداست و با هیچ چیزی از بین نخواهد رفت.
 
علی نوجوان دهه نودی که به همراه دوستانش در این راهپیمایی حضور پیدا کرده بود، به خبرنگار صبح قزوین گفت: به عشق رهبر و حاج قاسم آمدم تا به اغتشاشگران بگویم هییچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند ما هم پشت انقلابمان هستیم و برنامه‌ریزی آن‌ها روی نسل ما هم تاثیری نخواهد گذاشت.

 
حاج عباس حصاری عموی شهیدی است که به مددعصا در این راهپیمایی شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: من به عشق تمام شهدای صدر اسلام به ویژه شهید مقاومت و سرافراز شهید سلیمانی و شهید بی‌سر شهید حججی و شهدایی که باعث شدند صدای الله‌اکبرمان از جبهه‌های حق علیه باطل به گوش جهانیان برسد، امروز حضور یافتم.

این پدر انقلابی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل‌؛ صدای مرگ بر آمریکا را از ملت شهیدپرور ایران اسلامی بشنوید و به قول شهید بهشتی « به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی و می‌شناسی».

وی تاکید کرد: اینها ملت ایران هستند نه یک عده اغتشاشگر که قصد دارند نام ملت ما را ضعیف کنند؛ دنیا ببیند که ملت شهید پرور و زنده ایران چگونه به فرمان رهبر انقلاب به میدان آمدند.

سارینا جوان دهه هشتادی که عکس بزرگی از رهبر انقلاب در دست دارد به خبرنگار صبح قزوین گفت: با تمام مشکلات کشور پای انقلاب می‌مانم و می‌دانم که تمام براندازها و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس طی چند ماه اخیر که عرصه برای جولان داشتند، کاری جز جنایت، دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی، فحاشی، خدشه‌دار کردن امنیت کشور و ضرر به بیت المال  نکردند.

وی ادامه داد: پیام من به براندازها این است که خودتان را خسته نکنید این انقلاب می‌ماند و کسی نخواهد توانست پایه آن را سست کند.



زهرا بانوی جوانی است که به همراه خانواده در این راهپیمایی عظیم مردمی شرکت کرده وی به خبرنگار صبح قزوین گفت: خیلی خوشحالم که به همراه همسر و فرزندم افتخار حضور در این مراسم را پیدا کردم.

وی افزود: حضور مردم بی‌نظیر است و اطمینان داشتم که مردم علی‌رغم تمام مشکلات؛ در جشن پیروزی انقلاب حضور خواهند داشت.

این مادر جوان بیان کرد: به سه رنگ پرچم کشورم می‌بالم و در لوای آن احساس غرور می‌کنم، به جوانان فریب خورده دشمن و رسانه‌های معاند توصیه می‌کنم که وارد این این فضاها شده و از نزدیک این حس شادمانی و غرور را درک کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که ایران همیشه جاودان بماند و کشورهای استعمارگر خواب این را ببینند که بتوانند ایران و ایرانی را تحت سلطه خود درآورند.



به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز شنبه 22 بهمن 1401 با حضور گسترده مردم شهر قزوین در حالی برگزار شد که بدرقه راهپیمایی کنندگان و عاشقان ایران توسط مادران شهدا از زیر قرآن کریم و پرچم پرافتخار ایران، حضور زنان و مردان سالخورده قزوینی که لنگ لنگان مسیر راهپیمایی را طی کرده و هر از چندگاهی جهت استراحت بر سکویی می‌نشستند، مادرانی که با کالسکه در سرمای زیر صفر بهمن ماه به راهپیمایی آمده تا فرزندان خود را با نهضت اسلامی آشنا کنند، اجرای گروه‌های سرود دانش آموزی دخترانه و پسرانه در طی مسیر و برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و نمایش قدرت پهپادی، ایستگاه‌های صلواتی و حضور روحانیون و مسئولین خدوم استان قزوین در هر سطح و جایگاهی از زیبایی‌های کم نظیر آن بود.
انتهای پیام/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان