۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قزوینی‌ها ۴۴سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند
کد خبر: ۳۶۱۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از حماسه‌ حضور ۲۲بهمن؛

قزوینی‌ها ۴۴سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند

مردم غیور و شهدپرور استان قزوین همنوا با سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و متحد و منسجم با هر اعتقاد و سلیقه‌ای دست در دست هم و با مشت‌های گره کرده از استکبار جهانی اعلام انزجار کردند.

قزوینی‌ها ۴۴سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ بعضی وقایع در تاریخ ایران عزیزمان ثبت شده که وقتی هر ساله به این تاریخ می‌رسیم با شور و شعف خاصی همراه است که صرفا به یک عده محدود و افراد خاص مربوط نمی‌شود بلکه همه آحاد مردم را در برگرفته و یک غرور و جشن ملی است.

22بهمن، روز آزادی و پیروزی ملت ایران در برابر حکومت مستبد و شاهنشاهی 2هزار و 500 ساله است که در سال 1357 مبارزات انقلاب مردم ایران به رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به ثمر نشست و نه تنها در محدوده جغرافیایی کشورمان بلکه در تمام جهان اثرگذار بود و نقطه عطفی برای قیام و بیداری تمامی ملت‌های آزاده و مسلمانان شد.

امروز در 22بهمن ماه سال 1401 ملت ایران بار دیگر به صحنه آمدند تا 44سالگی انقلاب را جشن بگیرند و در کنار آن به دنیا اعلام کنند که با تمام دشواری‌ها، همچنان سرافراز ایستاده و شاخ استکبار جهانی را شکسته‌اند؛ مردم غیور و شهدپرور استان قزوین هم همنوا با سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و متحد و منسجم با هر اعتقاد و سلیقه‌ای دست در دست هم و با مشت‌های گره کرده از استکبار جهانی اعلام انزجار کرده و بار دیگر اعلام می‌کنند که پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند و از ولایت فقیه و تمامیت ارضی میهن عزیزمان جانانه دفاع می‌کنند.

راهپیمایی 22بهمن سال جاری از ساعت 9:30 در شهر قزوین و سراسر استان در مراکز شهرستان‌ها و شهرها و روستاها برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهر قزوین از میدان میرعماد به سمت چهارراه شهدا است.



براساس گزارش میدانی خبرنگار اعزامی صبح قزوین در راهپیمایی 22بهمن قزوین، هم‌اکنون جمع کثیر شهروندان قزوین در مبدا راهپیمایی یعنی میدان میرعماد حاضر شده و با شعارهای «الله اکبر» در حال آماده شدن برای حرکت به سمت خیابان نادری و امتداد مسیر راهپیمایی تا خیابان شهدا هستند.

همه آمده‌اند؛ مرد و زن، پیرو جوان... خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که همراه با فرزندان کودک و خردسال خود در راهپیمایی 22بهمن حضور یافتند و اعلام می‌کنند که حتی سرمای هوا هم نمی‌تواند مانع حضور آنها برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی باشد.

«ایران یکپارچه، قوی و استوار» شعار محوری راهپیمایی 22بهمن در سال جاری است که شهروندان قزوینی پلاکارهایی مزین به این شعار را در دست دارند.




ساعت 10:11 و جمعیت در مسیر خیابان نادری شهر قزوین در حال حرکت است؛ در حاشیه این راهپیمایی کارهای فرهنگی دیگر با برپایی غرفه‌هایی در مسیر صورت می‌گیرد. گروه موتور سواران هم با حضور در راهپیمایی جلوه ویژه‌ای به این مراسم بخشیده‌اند.

«مرگ بر استبکار»، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و « مرگ برامریکا» و « مرگ بر ضدولایت فقیه» شعارهای محوری است که از جمعیت به گوش می‌رسد و آحاد مردم از اقشار مختلف، این راهپیمایی را همراهی می‌کنند و امسال شاهد 22بهمن تماشایی هستیم.





ساعت10:19 و چهره‌ها و مسئولین هم در این راهپیمایی مشاهده می‌شوند.


دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها پیشرو در دفاع از انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: هر امتی که اتصال قلبی و آرمانی به پیامبر گرامی اسلام پیدا کند، به طور مداوم جوانه می‌زند و امام فرمودند که « یاران من در گهواره‌ها هستند» و اکنون با گذشت چهار دهه شاهد ادامه نسل انقلاب هستیم.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی طبق آیه 29 سوره فتح، ویژگی برکتی دارد یعنی دائما رشد می‌کند و جوانه‌های جدید می‌زند و ریشه‌های آن محکم‌تر می‌شود. 

امام جمعه موقت قزوین گفت: اینکه نسل دهه 90 و 80 نسل ضد و آلفا هستند صحبت غلطی است چون«أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» را در سرود سلام فرمانده دهه نودی‌ها می‌بینیم که جهانی هم شده است و به 2هزار زبان ترجمه شده است.

خضری گفت: در طول تاریخ تا کنون به این اندازه عمق راهبردی نداشتیم اما امروز در آفریقای جنوبی، تگزاز امریکا، نیجیزیه و کشمیر و امریکای جنوبی دارای راهبرد و اثرگذاری هستیم و شاهدیم که سرود سلام فرمانده در تگزاز امریکا بازخوانی می‌شود لذا امروز هر ایرانی با افتخار در نقطه‌ای ایستاده است که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده گرچه مشکلات و سختی‌ها هم وجود دارد و منکر مشکلات نمی‌شویم اما مردم پای نظام و انقلاب هستند.

ساعت 10:35 دقیقه، چهره‌ها و مسئولین ارشد استان قزوین در مسیر راهپیمایی 22بهمن حضور دارند و مردم را همراهی می‌کنند.


مردم پای آرمان‌های امام و انقلاب هستند

حسین رجبی دادستان قزوین در حاشیه راهپیمایی 22بهمن در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر کشور، حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان داد که مردم پای آرمان‌های امام و انقلاب هستند.

وی افزود: مردم با حضور خود در این مراسم به دشمنان نشان دادند که اقتدار و امنیت آن‌ها با اینگونه حوادث خدشه‌دار نخواهد شد و دشمنان بدانند گرچه به ما هزینه و زحمت تحمیل می‌کنند اما ملت ما همچنان مقتدرانه پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

دادستان قزوین بیان کرد: دشمنی‌های دشمنان ایران اسلامی همواره ادامه داشته اما بدانند که ما پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهیم سپرد.

رجبی تصریح کرد: ملت ایران شایسته خدمت هستند و خدمتگزاران باید مسیر خدمت‌رسانی را بهتر از قبل ادامه دهند.


مردم پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند

مهدی صباغی در حاشیه راهپیمایی 22بهمن شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: شاهد حضور پرشور مردم در یوم الله 22بهمن هستیم و هر گاه مردم در صحنه باشند، عزت و آبرو هم برقرار است.

وی افزود: این نشان می دهد که هر گاه دشمنان بخواهند از ارزش‌ها و منافع ملی ما تعدی کنند، مردم کوبنده‌تر پاسخ خواهند داد.

شهردار قزوین با بیان اینکه این نظام، نظام مردمی است، گفت: دشمن همواره دچار اشتباه محاسباتی است چون مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند و مردم عاشق دین اسلام و نظام و انقلاب هستند.

این مسئول تاکید کرد: وظیفه مسئولین در قبال این حماسه مردمی، همدلی و کمک به حل مشکلات آنهاست و باید از اختلافات دست بردارند تا در مسائل اصلی مردم گره‌گشایی اتفاق بیفتد. 

امام جمعه مردمی قزوین در جشن انقلاب 

حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در میان مردم در جشن 44سالگی انقلاب اسلامی 


بدرقه عاشقان ایران توسط مادران شهدا از زیر قرآن کریم و پرچم پرافتخار ایران

مادران شهدا در شهر قزوین؛ قرآن به دست در مسیر راهپیمایی حضور یافته و شهروندان قزوینی را که برای دفاع از عزت و کشور خود به میدان آمده‌اند به نور الهی تبرک کرده و قرآن را بالای سر آنها گرفته‌اند تا انقلاب اسلامی که بر پایه مبانی دینی و قرآنی و اسلام در 22بهمن سال57 به ثمر نشست را به پشتوانه قرآن به صاحب اصلی خود یعنی امام عصر(عج) برسانند.

گفتنی است استان قزوین بیش از سه هزار شهید دروان انقلاب، دفاع مقدس، مدافع امنیت، مدافع حرم و سلامت دارد که همچون لاله‌های سرخی، خاک شهیدپرور قزوین را گلگون کرده‌اند.



ساعت 10:54

خبرنگاران و عکاسان از عوامل پشت صحنه یوم الله 22بهمن هستند که با تمام توان به صحنه آمدند تا با قلم و دوربین خود برای به تصویر کشیدن و به تحریر درآوردن حماسه‌آفرینی مردم تلاش کنند و چه بسا کار این قشر زحمتکش خود یک حماسه است که تحت هر شرایطی برای مخابره اتحاد و انسجام ملت ایران و رساندن پیام آنها به گوش جهانیان تلاش می‌کنند.

اصحاب رسانه قزوین هم امروز در میان مردم قزوین حضور پیدا کردند و جانانه در خط مقدم مخابره راهپیمایی پرشکوه 22بهمن هستند.

تلاش خبرنگاران برای انعکاس خبری جشن پیروزی انقلاب/ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱




حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، حجت را بر همه تمام کرد

عباس کاظمی فرماندار مردم شهرستان قزوین در حاشیه راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: خوشبختانه حضور مردم در مراسم امروز بی‌نظیر بود و این حضور از نظر کمیت و کیفیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است.

وی افزود: تقریبا تمام حاضرین در مراسم، شاهد خیل جمعیت از نسل‌ها مختلف به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها بودند.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، حجت را بر ما تمام کرد، تصریح کرد: امروز مسئولیت خدمت‌گزاران نظام در مواجه با چنین شور، شعوری و بصیرت مثال زدنی از سوی ملت ایران سنگین‌تر شد و باید با تمام توان خود را برای ادامه مسیر آماده کرده و ثانیه‌ای را از دست ندهند.

کاظمی ادامه داد: مردم، امروز در 22 بهمن صدای مبارزه با استکبار، صدای مبارزه با سلطه، صدای مبارزه با بی‌عدالتی و فساد را به گوش جهانیان رساندند و آنچه را که شاهد بودیم عشق و دلدادگی مردم به نظام و رهبری بود.

وی تصریح کرد: امروز در 22 بهمن‌ماه سال 1401 به عنوان خادم کوچک ملت با مردم و شهدا عهد بستم هرآنچه قدرت وتوان دارم برای خدمتگزاری مردم به کار گیرم.



راهپیمایی یوم الله 22بهمن تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کرد

محمد مهدی اعلایی استاندذار قزوین در حاشیه برگزاری جشن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی امسال هم مانند سال‌های گذشته با حضور پر شور مردم شهیدپرور استان قزوین، این جشن بزرگ را برگزار کرد.
وی افزود: ویژگی خاص برگزاری مراسم راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته این بود که تمام نقشه‌های دشمن را که به دلیل کینه‌توزی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که چند ماه گذشته انجام داده بودند نقش بر آب کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: براندازان و در راس آن‌ها دشمنان خارجی در برهه اغتشاشات اخیر اعلام کرده بودند که شنبه روز پایان انقلاب اسلامی است؛ امروز از بدشانسی آن‌ها، 22 بهمن دقیقا مصادف با روز شنبه است که در واقع روز جشن، شادمانی و حضور ملت ایران در تایید آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پا فشاری بر حق طلبی ایران اسلامی است.

اعلایی ادامه داد: قطعا این حضور مردم، مسئولیت خدمت‌گذاران مردم را بیشتر می‌کند و همان طور که مردم با تمام نگاه‌ها، باروها و مذاهب خود؛ متحدانه از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند مسئولان حاکمیت نیز باید با اتحاد، هوشیاری، تدبیرو سخت‌کوشی منافع مردم را پیگیری و قله‌های پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی با سرعت بیشتری فتح کنند.


ساعت 11:15
شهرها و روستاهای سراسر استان قزوین هم غرق در شادی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی هستند و عاشقانه و بی‌آلایش پای کار نظام ایستاده‌اند.

شهر کوهین



طارم




اقبالیه 


تاکستان


معلم کلایه و رازمیان 



ساعت 11:45
خیل عظیم جمعیت به میعادگاه راهپیمایی 22بهمن در قزوین یعنی خیابان شهدا رسیده است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اعلایی استاندار و نماینده عالی دولت در استان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در جایگاه حضور دارند و مردم به سخنرانی استاندار قزوین گوش فرا داده‌اند.

دهه هشتادی‌ها، حافظان پرچم سه رنگ ایران 

نوجوانان و دانش‌آموزان دهه هشتادی قزوین حضور پرشوری در راهپیمایی 22بهمن دارند و با شور و نشاط خود جلوه ویژه‌ای به قاب تصاویر عکاسان و خبرنگاران داده‌اند.





راهپیمایی 22بهمن در شهر قزوین در نهایت با قرائت قطعنامه به پایان رسید و مردم قزوین بار دیگر حماسه‌ای نو در دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان