۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۵۰۰ روستای استان قزوین از اینترنت برخوردار هستند
کد خبر: ۳۶۱۶۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان:

بیش‌از ۵۰۰ روستای استان قزوین از اینترنت برخوردار هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه در ارائه خدمات ارتباطی جمعیت بالای ۲۰ خانوار مدنظر بوده، در حال حاضر از مجموع ۷۲۰ روستای استان قزوین، ۶۸۰ روستا معادل ۹۷ درصد دارای پوشش صوتی و ۵۷۰ روستا دارای پوشش اینترنتی است.

بیش‌از ۵۰۰ روستای استان قزوین از اینترنت برخوردار هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الله امینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت کلی استان قزوین در حوزه ارتباطات و فناوری اظهار کرد: شهر قزوین از پوشش صدرصدی صوت و دیتا برخوردار است که البته نقاط کوری در برخی مناطق وجود دارد که با توجه به اعلام مشترکان آن را برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه در ارائه خدمات ارتباطی جمعیت بالای ۲۰ خانوار مدنظر بوده، در حال حاضر از مجموع 720 روستای استان قزوین، ۶۸۰ روستا معادل ۹۷ درصد دارای پوشش صوتی و ۵۷۰ روستا دارای پوشش اینترنتی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین بیان کرد: با استقرار دولت سیزدهم میزان دسترسی روستاهای آبیک به اینترنت ۶۸ درصد، البرز 89 درصد، آوج 68 درصد، بویین‌زهرا ۹۶ درصد، تاکستان۸۶ درصد و قزوین ۸۰ درصد بوده که میانگین پوشش ارتباطی در استان 80 درصد است.

امینی تصریح کرد: در استان قزوین 134 روستای بدون اینترنت وجود دارد که در این راستا از سال گذشته تا ابتدای سال جاری برای افزایش 80درصدی میزان دسترسی به اینترنت در دو شهرستان قزوین و آوج تمرکز کردیم که در قزوین محقق شده اما روند آن در آوج به کندی پیش می‌رود و در حال حاضر 73 روستای قزوین و 30 روستای آوج نیازمند دسترسی به اینترنت هستند.

این مسئول گفت: شیوع کرونا از سال ۹۸ موجب شد خیل عظیمی از جمعیت از اقشار مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی به استفاده از فضای مجازی روی بیاورند و میزان مصرف اینترنت در قزوین به سه برابر برسد.

60 روستا تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

امینی اذعان کرد: در راستای توسعه ارتباطات روستایی تا به امروز ۴۰ تجهیزات ارتباطی از جمله دکل، تجهیزات انتقال و شبکه را وارد کرده و 60 روستا تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و مابقی آن برای سال آینده در نظر گرفته می‌شود و امیدواریم تا پایان سال آینده هیچ یک از روستای بالای ۲۰ خانوار استان بدون اینترنت نباشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین اضافه کرد: برخی از روستاهای بالای ۴۰ خانوار استان قزوین مانند دهقانه رود و غنچه خوران که فاقد پوشش صوتی بودند با ایجاد دکل‌های ارتباطات ماهواره‌ای پیگیر حل این مشکل و بهره‌مندی آنها از نعمت ارتباطات بعد از 44 سال بودیم که این جزو دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز بستر ارتباطات دنیا به علت امن بودن و سرعت بالا در بستر فیبر نوری تعریف می‌شود در حالی که در کشور عکس این موضوع مطرح است و توسعه ارتباطات سیار 85 درصد و توسعه شبکه ثابت و فیبر نوری 15 الی 20 درصد است.

امینی عنوان کرد: توسعه فیبر نوری شهری توسط اپراتور شاتل در شهرستان قزوین پیگیری می‌شود که تا به امروز فاز اول تعداد پُرت‌های آماده واگذاری به کسب و کارها شامل ۳۵ هزار و ۹۰۸ بوده که  از این میزان ۱۰۰ مشترک در سطح شهر از آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین ادامه داد: توسعه ارتباطات روستایی در مسیر کوهین به طارم سفلی به طول 124 کیلومتر از جمله پروژه‌های عظیمی است که در سال ۹۷ اعتباری بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال شروع شده و هشت هزار و 442 نفر را تحت پوشش قرار داده که در دهه فجر سال جاری محقق شده است.

استان قزوین دارای رتبه 10کشور در توسعه ارتباطی

وی با اشاره به لزوم هوشمندسازی شهر در جهت پاسخ به نیازمندی‌های مردم گفت: شهرداری قزوین جزو هشت شهر برتر کشور به پنجره واحد ارتباطات متصل است و تلاش داریم شهرداری ۳۰ نوع خدمت خود را در قالب یک اپلیکیشن به مردم خدمات ارائه دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین با اشاره به خدمات سیار تصریح کرد: ۵ دکل ارتباطی با اعتبار ۱۲ و نیم میلیارد تومان در شهرستان قزوین افتتاح می‌شود.

امینی بیان کرد: استان قزوین در کشور رتبه ۱۰ را به لحاظ توسعه ارتباطی کشور داراست و جزو استان‌های مناسب بوده و به لحاظ توسعه ارتباطی گام‌های مناسبی برداشته شده است.

وی در پایان یادآور شد: برای نخستین بار در کشور شهر خاکعلی به منظور نصب کدپستی هوشمند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

حنانه علائی / ۱۹ بهم ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶

سلام روستای نجم آباد ۳ کیلومتر با قزوین فاصله داره و این فاجعه است که اینترنت نداره ما برای انجام کارای اینترنتیمون مجبوریم بیاییم قزوین واقعا عجیبه ۷ دقیقه فاصله داریم تا قزوین ولی امکانات ارتباطی از اینترنت تا آنتن اینجا صفر و هیچ مسئولی رسیدگی نمیکنه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان