۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بزرگترین پردیس فناوری در استان قزوین ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت: ۲۳:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس پارک علم و فناوری استان:

شروع عملیات ساخت بزرگترین پردیس فناوری در قزوین

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: عملیات ساخت بزرگترین پردیس فناوری به عنوان پروژه‌های استراتژیک در استان از فردا ۱۸بهمن ماه آغاز می‌شود.

بزرگترین پردیس فناوری در استان قزوین ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، جعفر احمدی عصر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آغاز به کار ما در پارک علم و فناوری قزوین برمبنای سیاست‌های کلان کشور و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دانش‌بنیانی کردن اقتصاد بود.

وی افزود: تاکنون از ۱۴ محصول فناورانه و دانش‌بنیان در استان رونمایی شده است که از جمله آن می‌توان به دستگاه پرداخت آنلاین نانوکامپوزیت اکسید آهن، سیستم آبیاری زیرساختی، تولید عصاره سلول‌های گیاهی با قابلیت استفاده در تولید کلاژن، جوان سازی پوست، سیستم سرعت سنج خود و اخلال‌کننده پهباد اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: پارک علم و فناوری استان قزوین به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه نهم در کشور را داراست، البته این آمار تغییر یافته و در حال حاضر هشت هزار و ۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که ۴۵ شرکت سهم قزوین است.

احمدی یادآور شد: با وجود افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در قزوین متاسفانه زیرساخت‌های این استان مطلوب نیست و شهرستان‌ها بستر مناسبی برای واحدهای فناور ندارند.

ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین فعال است

وی گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ خوشبختانه به ۹ شرکت دانش‌بنیان به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با ریاست استاندار در قزوین فعال شده و به زودی چهار گروه تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، علوم پزشکی و فناوری‌های خلاق و نرم فعال خواهد شد.

احمدی اذعان کرد: شرکت‌های واجد شرایط برای واگذاری زمین‌های پارک علم و فناوری شناسایی شده و تا پایان سال تعیین‌تکلیف خواهد شد و زیرساخت‌‌ها برای ۱۴ شرکت فراهم شده است.

وی با اذعان به اینکه رشد بودجه پارک‌ها برای سال جاری مناسب نبوده است، اضافه کرد: بودجه پارک علم و فناوری استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین بوده که البته قول مساعد برای بهبود شرایط داده شد و ۹۰ درصد از بودجه سال جاری محقق شده است.

مراکز رشد در شهرستان‌های قزوین ایجاد می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: مجوزهای خوبی در حوزه زیرساخت‌های فیزیکی از وزرات علوم اخذ شده است؛ در نقشه کشوری سه استان از نظر مراکز رشد جزو پایین‌ترین‌ها هستند که استان قزوین جزو این استان‌هاست.

احمدی ادامه داد:  چهار مجوز راه‌اندازی مراکز رشد در آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا و البرز اخذ شده که در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  گفت: موافقت اصولی توسعه مراکز رشد تخصصی و چهار پردیس مشترک اخذ شده که دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی از جمله آنها است و در اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

دو مرکز خلاق دانش‌آموزی در قزوین راه‌‌اندازی می‌شود

این مسئول تصریح کرد: برای راه‌اندازی پردیس سلامت، زمینی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم که ریاست دانشگاه قول کلنگ‌زنی آن را تا پایان سال جاری داده و امیدواریم اجرایی شود.

احمدی بیان کرد: اقتصاد صنایع خلاق در سطح جهان مطرح بوده اما ما سهمی از صادرات صنایع این بخش نداریم و امیدواریم با فعالیت خانه خلاق این امر محقق شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا شده و به زودی دو مرکز خلاق و خانه رشد دانش‌آموزی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین خاطرنشان کرد: خانه خلاق سعدالسلطنه و مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان را در سال جاری با همکاری این دانشگاه افتتاح کردیم که می‌تواند دستاوردهای مناسبی برای استان به همراه داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه رویداد تانا به صورت دائمی در استان قزوین در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد با هدف احصاء نیازهای استان برگزار و ۹۶ مورد برای پاسخگویی پیدا شده است.

آغاز ساخت بزرگترین پردیس فناوری در آبیک از فردا

وی ابراز کرد: در سال جاری، ۳۴ دانشجو در ۱۳ واحد فناور در طرح دستیار فناور جذب و براساس تخصص دانشگاهی خود توانمند شدند.

احمدی بیان کرد: مرکز نمونه‌سازی فناوری را در استان قزوین با استفاده از سیستم پرینتر سه بعدی صنعتی راه‌اندازی می‌کنیم تا به شهرک‌ها خدمات ارائه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: عملیات ساخت بزرگترین پردیس فناوری به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک استان از 18بهمن ماه آغاز می‌شود و یک مجموعه ۷۰ هکتاری در آبیک برای این امر پیش‌بینی شده که ۱۵ هکتار آن تحویل گرفته شده است.

احمدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مرکز نوآوری چشمه نور انجام شده تا سه دانشجوی پسادکتری در آن مستقر شوند.

وی در پایان استان قزوین را از استان‌‌های کاندید برای راه‌اندازی شهرک تولید محتوا عنوان کرد و یادآور شد: آینده استان در حوزه مجازی می‌تواند پویا باشد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان