۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین غربالگری آلزایمر در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

غربالگری آلزایمر در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از آلزایمر اخیرا به همت انجمن آلزایمر کشور در استان قزوین شروع شد و فاز اجرایی آن در سال جدید انجام خواهد شد.

غربالگری آلزایمر در قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی دهپاشی‌پور ظهر امروز در نشست کمیته همیاری که با حضور دستگاه‌های متولی در سالن اجتماعات اداره‌کل تامین اجتماعی قزوین برگزار شد، با اشاره به تحولات ارزشمند دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم در برخی حوزه‌ها شاهد رشد قابل توجه و چشمگیری بودیم که در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مددجویان صورت گرفته است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی بهزیستی در ادارات و بخش‌های دولتی و همچنین فضاهای فیزیکی دولتی که در اختیار بخش‌های غیردولتی و خیریه قرار دارند، 85 درصد رشد داشته به طوری که از مبلغ 3 میلیارد و 580 میلیون تومان به بیش از 6 میلیارد و 500  میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اعتبارات اختصاصی ما در حوزه‌های جانبی 75 درصد رشد داشته به طوری که از یک میلیارد و 600 میلیون تومان به یک میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است.

دهپاشی‌پور با اشاره به افزایش 70 درصدی اعتبارات اختصاصی در حوزه عمرانی گفت: در این حوزه از مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به 2 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش داشتیم.

 وی ادامه داد: خوشبختانه اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی با همت نمایندگان مجلس و همراهی دولت سیزدهم در سطح کشور رشد داشته و در سطح استان قزوین هم آورده خوبی دارد به طوری که با حدود 120 درصد رشد از مبلغ 33 میلیارد تومان به مبلغ حدود 72 میلیارد در سطح کشور افزایش یافته است.

رشد 25 درصدی اعتبارات جاری استان قابل‌ قبول نیست

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: گرچه افزایش تورم و هزینه‌ها در حوزه‌های درمان، معیشت و تجهیزات توانمندی وجود دارد اما این مبلغ از اعتبار بخش زیادی از نیازهای ما را در سال جاری محقق کرد.

دهپاشی‌پور ادامه داد: امیدواریم که با توجه به وعده نمایندگان مجلس علاوه‌بر تغییر در ناحیه بودجه، امسال هم شاهد افزایش قابل قبولی از حجم اعتبارات استانی باشیم.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی اعتبارات جاری استان عنوان کرد: این رشد در حوزه اعتبارات استانی و جاری  متناسب نیست بنابراین از مدیران ارشد استان خواهشمندیم که تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی قزوین تصریح کرد: قزوین به عنوان یک استان صنعتی ظرفیت‌های خوبی از نظز کسب درآمد دارد اما متاسفانه سهم استان از این ظرفیت صرفا آلودگی است و درآمدها صرف استان‌های دیگر می‌شود.

وی افزود: اکنون بسیاری از مسائل در حوزه آسیب‌ها به ویژه آسیب‌های جسمی بوده که ثمره آلودگی‌ها و معضلات ناشی از آن است بنابراین اگر این درآمد‌ها برای رفع این آسیب‌ها و بهبود وضعیت صنایع استان هزینه نشود جفا در حق مردم است و در این راستا باید تصمیمات قاطعی اخذ شود.

دهپاشی‌پور ادامه داد: در حوزه مشارکت‌ها در دولت قبل 477 واحد و در دولت جدید 530 واحد مسکونی تحویل جامع هدف سازمانی شد و امیدواریم که طی سال آینده فردی بدون مسکن نداشته باشیم.

افزایش 40درصدی مشارکت‌های مردمی در استان

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: تا پایان ماه گذشته بیش از 40 میلیارد تومان آورده نقدی، غیرنقدی و خدماتی در حوزه مشارکت‌های مردمی داشتیم که با بیش از 40 درصد رشد همراه است.

وی ضمن تاسف به افزایش سالیانه جامعه هدف در حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته یکهزار و 500 معلول جدید به جامعه هدف اضافه شد که می‌طلبد برنامه‌ریزی‌های پیشگیری کننده با دقت بیشتری دنبال شود.

دهپاشی‌پور عنوان کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های پیشگیری‌کننده با هدف رصد آسیب شناسانه آن در سطح استان 14 هزار نفر غربالگری و 2 هزار خانواده برای اقدامات ژنتیک و امثال آن انتخاب شدند.

مدیرکل بهزیستی قزوین اضافه کرد: طرح غربالگری و پیشگیری از آلزایمر اخیرا به همت انجمن آلزایمر کشور در استان قزوین شروع شد و فاز اجرایی آن در سال جدید انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه‌های سازمان بهزیستی استان برای خدمت به جامعه هدف گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با فعالان نواحی انرژی منعقد کردیم تا یکهزار و 500 نفر از جامعه هدف بتوانند به منظور کسب درآمد از منافع شهرک انرژی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان