۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسئولین دهه فجر را فرصتی برای خدمت به مردم بدانند
کد خبر: ۳۶۱۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

گزیده‌ای از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

مسئولین دهه فجر را فرصتی برای خدمت به مردم بدانند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، مردم را به کمک به زلزله‌زدگان خوی دعوت کردند.

مسئولین دهه فجر را فرصتی برای خدمت به مردم بدانند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، مردم را به کمک به زلزله‌زدگان خوی دعوت کردند.
 
آیت‌الله علی اسلامی در نماز جمعه این هفته شهر تاکستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از شخصیت و فضایل علی( ع) است، افزود: امیرالمونین خالصانه عبادت می‌کرد و در خدمت مردم بود؛ مسئولین هم باید بدانند در نظام اسلامی باید همانند این امام بزرگوار به مردم خدمت کنند.

وی افزود: متاسفانه بعضی از مسئولین فراموش کرده‌اند که فلسفه وجودی آن‌ها خدمت به مردم است.
 
اسلامی با اشاره به روز تجلیل از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، اذعان کرد: در این روز برخلاف باور سیاستمداران، همافران ارتش با امام(ره) اعلام بیعت کردند که این حرکت کمر استکبار را شکست.
 
وی با بیان اینکه جشن‌های پیروزی انقلاب باید باشکوه برگزار شود، عنوان کرد: عزت و شخصیتی که ایران اسلامی و مردم دارند با مقاومت و خون شهیدان اتفاق افتاده است.
 
امام جمعه تاکستان با بیان اینکه آمریکا رسما اعلام کرده ما نمی‌توانیم نظام ایران را شکست دهیم، تصریح کرد: دشمن ۴۴ سال است از این ملت سیلی و شکست می‌خورد؛ آن‌ها دل خوش کرده‌اند که به جزایر ما بازگردند به همین دلیل به دشمنی و فتنه خود ادامه می‌دهند، در حالی که در محاسباتشان اشتباه است.

دشمنان در تمام عرصه‌های مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نمازجمعه شهر آوج ضمن توصیه به بهره‌مندی از فرصت ماه رجب و شعبان و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: استفاده از لحظه‌های زندگی خصوصا در این شب طولانی ماه زمستان و شرکت در مراسم اعتکاف در ایام البیض بسیار مورد تاکید است.
 
وی ضمن شکرگزاری از نزول نعمت بارش برف و باران افزود: این بارش‌ها موجب خرسندی مردم و هموطنان شد و باید سجده شکر به جای آوریم تا این رحمت الهی ادامه‌دار باشد تا مشکل کم آبی و کشاورزان برطرف شود.
 
امام جمعه آوج با اشاره به حادثه غمگین‌انگیز زلزله خوی بیان کرد: با توجه به اینکه خوی در منطقه سردسیر واقع شده اکنون نیازمند کمک و یاری همه هموطنان هستند.
 
موسوی با بیان اینکه دشمنان در تمام عرصه‌های مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند، گفت: خوشبختانه پیشرفت‌های کشور قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و امروز در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم که دشمن درصدد است که آن‌ها را کوچک جلوه دهد.
 
دهه مبارکه فجر ایام افتخار و سرافرازی ماست
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های این شهرستان با بیان اینکه یکی از بدترین ریشه‌های نفاق و بزرگترین مانع ولایت پذیری و ولایت‌مداری حسادت است، اظهار کرد: مهمترین دلیل برای عدم اتحاد و همراهی نیروهای انقلابی و مومن، حسادت است.
 
وی افزود: خیلی‌ها در دوران انقلاب بودند اما حسادت باعث شد که از دایره انقلاب خارج و جا بمانند، در فتنه ۸۸ بسیاری از بزرگان رهبری را تنها گذاشته و به میدان نیامدند و حتی از ته دل شاد بودند که این از حسادت بود.
 
وی با اشاره به اینکه دهه مبارکه فجر ایام افتخار و سرافرازی ماست، افزود: شرق و غرب عالم علیه این انقلاب بسیج شدند در حالیکه شاهد هستیم که خودشان مشکلات فراوانی دارند و جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم شدیدترین تحریم‌ها و حمایت از محرومان عالم به گفته خود دشمنان، رشد اقتصادی، نظامی و علمی چندین برابری داشته است.
 
امام جمعه آبیک تاکید کرد: ما به اقتدار نظام و رهبری افتخار می‌کنیم که در میان شدیدترین طوفان‌ها انقلاب را به اینجا رسانده‌اند و به فضل پروردگار این پیچ مهم تاریخی را نیز سپری خواهیم کرد.
 
 میرامینی با اشاره به دیدار اخیر رهبری با صنایع و کارآفرینان و تولیدکنندگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یک دهه است که شعار اقتصادی را سرلوحه کار قرار می‌دهند و در این دیدارها ابراز امیدواری کرده و شهادت دادند که دولت در مسیر خدمت است اما در عین حال به معاون اول تذکر دادند باید امورات صنایع در امر تولید و اشتغال تسهیل شود .
 
وی تصریح کرد: یکی از دلایل کارشکنی برخی مجموعه‌ها نسبت به تولید کنندگان حسادت است .
 
مسئولان توجه لازم به موضوع مولدسازی داشته باشند
 
امام جمعه آبیک با اشاره به موضوع مولدسازی توسط دولت گفت: زمین‌ها و املاک راکدی در اختیار دولت است باید  به بهره‌برداری برسند؛ ما نگران این هستیم که به جای اینکه صرف درآمد و مولدسازی شود، صرف هزینه‌های جاری دولت شود که باید در این زمینه مسئولان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع انتقال آب به آبیک با همت مسئولان این امر محقق شد، اظهار کرد: در جریان پیگیری ساخت الحاقیه بیمارستان شهدای آبیک هستیم، آبیک محیطی کارگری بوده و نیازمند مرکز درمانی دولتی است که امیدواریم که مشکل اسکان متخصصان با همت مسئولان به زودی مرتفع شود.

میرامینی تصریح کرد: استاندار قزوین اعلام کرد که معادن شن و ماسه در پیغمبر کوه را می‌توان در جاهای دیگر هم تعریف کرد؛ امیدواریم که با پیگیری مسئولین مرتبط، اعضای شورای تامین به ویژه دادستان شهرستان به زودی خبر خوشحال کننده‌ای در خصوص پایان فعالیت معدنی در پیغمبرکوه را بشنویم.
 
 امام جمعه آبیک اضافه کرد: شهرداری نیز در خصوص ایجاد فضای تفریحی اقداماتی را آغاز کرده که امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن در شهر آبیک باشیم.
 
وی با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله خوی گفت: یک گروه جهادی از آبیک اعزام شده و یک گروه جهادی دیگر نیز اعزام خواهد شد و چادرهای هلال احمر جهت دریافت وسایل گرمایشی و کمک‌های نقدی مردم در شهر مستقر هستند و امیدواریم که همه در این امر خداپسندانه به هموطنان خود کمک ویژه داشته باشند.
 
رهبری نظام خواستارهمبستگی و وحدت وانسجام همه مردم و قوا هستند
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدوی امام جمعه شهرالوند در خطبه‌های نماز این هفته این شهر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال گذشته با صعود در شاخص توسعه انسانی، علمی، پزشکی، دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و هسته‌ای  عنوان سریع‌ترین رشد شاخص توسعه  را بین تمام کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: تمام این پیشرفت‌ها درحالی است که در اوج تحریم‌های علمی و اقتصادی ٨ سال جنگیدیم و فروش نفت نسبت به دوره قبل از انقلاب از ۶ میلیون بشکه به حداکثر ٢میلیون و جمعیت هم از ٣۰میلیون به ٨۰میلیون نفر رسیده است.
 
امام جمعه الوند بیان کرد: گرامیداشت دهه فجر برای مسئولین و کارگزاران نظام به این است که خدمتگزاری را برای مردم دلسوزانه به نحو احسن انجام دهند و از مشکلات مختلف مردم در مراجعه به او کاسته شود.
 
امام جمعه الوند اذعان کرد: همه باید توجه کنیم که رهبری نظام خواستار همبستگی و وحدت اقشار مردم و قوا هستند تا در برابر همه توطئه‌های دشمنان مقاوم باشیم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن این را ثابت خواهیم کرد.
 
وی در پایان گفت: دولت صهیونیستی ‎باکو اقدام فردی که همسرش به صورت قاچاق به آن کشور وارد شده و باکو نیز حاضر به ارائه هیچ پاسخی بابت آن نبوده و نیست را تروریستی می‌داند و به سازمان ملل شکایت می‌کند اما جنایت تروریست‌هایی که با گذرنامه این کشور وارد ‎ایران شده و زائرین حرم شاهچراغ را به شهادت رساندند،  پاسخی نمی‌دهد.

دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوانی امام‌ جمعه شهرستان بوئین‌زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوئین زهرا اظهار کرد: مسئله احسان به والدین بعد از توحيد مهمترین فريضه‌ای است که خداوند در چهار سوره قرآن کریم به آن دستور داده است.
 
وی افزود: راز عظمت حضرت زینب (س) بصیرت در همراهی با امام زمان خویش و صبر و ایستادگی و عدم تسلیم در مقابل دشمنان است.
رضوانی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند ملت ایران دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی را جشن نخواهند گرفت؛ با توکل به خدا و بهره‌گیری از فیوضات ماه رجب و میلاد مولود کعبه جشن دهه فجر امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
 
وی در پایان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و تمسک به امر به جهاد تبیین است.
 
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان