۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جشن‌های دهه فجر در قزوین با محوریت مردم و خانواده برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ساعت: ۲۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی_ورزشی شورای شهر قزوین:

جشن‌های دهه فجر در قزوین با محوریت مردم و خانواده برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی_ورزشی شورای شهر قزوین با اشاره به اختصاص دو میلیارد اعتبار به جشن‌های دهه فجر گفت: کلیه فعالیت‌های سازمان فرهنگی-ورزشی و شورای ششم حول محور خانواده و مردم‌محور است.

جشن‌های دهه فجر در قزوین با محوریت مردم و خانواده برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ قاسم اللهیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به جشن‌های دهه فجر در قزوین اظهار کرد: تلاش کردیم در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در سازمان دنبال می‌کنیم مردم‌ و گروه‌های فرهنگی پیشران اتفاقات باشند و ما فقط در حوزه فراهم ساختن ملزومات و زیرساخت‌ها وارد شویم.

اللهیاری اضافه کرد: بیش از یکصد عنوان برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در دهه مبارک فجر در سطح محلات و نواحی شهر قزوین و مناطق منفصل شهری برگزار می‌شود.

وی افزود: کلیه فعالیت‌های سازمان فرهنگی-ورزشی و شورای ششم حول محور خانواده است و همان طور که مردم، انقلاب اسلامی را پیش بردند نیز برنامه‌های ما هم مردم‌محور است.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه فضاسازی سطح‌ شهر برای جشن‌های دهه فجر از یک هفته پیش آغاز شده است، گفت: برنامه‌های مفرح و شادی در کنار مسابقات فرهنگی و جشنواره‌های مختلف خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: نواحی منفصل شهری و کم‌برخوردار در حوزه عمرانی و فرهنگی و زیباسازی شهری در اولویت‌های شورای ششم است و در ایام دهه فجر نیز این نگاه وجود دارد.

اختصاص 2میلیارد اعتبار برای جشن‌های دهه فجر

وی افزود: برای جشن‌های دهه فجر یک‌ میلیارد تومان هزینه در سازمان فرهنگی-ورزشی در نظر گرفته شده و همین میزان هم در زیباسازی شهری اختصاص یافته است.

اللهیاری گفت: ۲۵ هزار ریسه پرچمی‌ و یک هزار پرچم جمهوری اسلامی در شهر قزوین و نواحی منفصل شهری نصب شده است تا در هویت‌سازی پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین ادامه داد: نورافشانی در شب 22بهمن و بانگ الله اکبر چند نقطه شهر قزوین پیش‌بینی شده است.


این مسئول ابراز کرد: جشنواره سرود شهروندی تحت عنوان «نواشهر» از ابتدای دهه فجر در سطح شهر برگزار خواهد شد که طبق سیاست‌های تدوین شده برمبنای شهروندمحوری و مردمی است.

وی بیان کرد: سرود، اتفاقی فرهنگی است که با خاطرات مردم عجین شده و درصدد هستیم با برگزاری جشنواره نواشهر نیز این کار فرهنگی مجدد احیا شود.

اللهیاری گفت: جشنواره «کوک چهارم» که در راستای تقویت اخلاق‌مداری در شهر است به مصوبه شورای شهر رسید و کار خود را با فیلم و عکس شروع خواهد کرد.

جاگذاری تندیس شهید سلیمانی در شهر قزوین

عضو شورای شهر قزوین یادآور شد: چند برنامه کمدی روی صحنه و کنسرت هم در سطح شهر خواهیم داشت و نگاه ما این است که برنامه‌های دهه فجر به صورت شاد و مفرح باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین بیان کرد: مجسمه سردار شهید سلیمانی به ارتفاع چهار متر به زودی در شهر قزوین رونمایی و جانمایی خواهد شد و همچنین برای تغییر المان میدان حسن پور هم ورود کردیم و مجسمه شهید حسن پور در این میدان جاگذاری خواهد شد.

اللهیاری با بیان اینکه به فضای تعاملی با رسانه‌ها نیاز داریم، عنوان کرد: درباره عملکرد فعلی نشریه پیام شهر همه اعضای شورا نقد دارند و نیاز به بازنگری دارد چون انتظار داریم اولویت کار این نشریه پیشانی عملکرد شورا و پرداختن به مسائل شهری و شهروندی باشد.

وی در پایان گفت: سه خانه فرهنگ در چوبیندر، ناصرآباد و هادی آباد به زودری به بهره‌برداری می‌رسد و تئاتر شهر قزوین هم ظرف سه الی چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان