۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین کدام دستگاه‌هایی اجرایی در قزوین کمترین و بیشترین اشتغال را ایجاد کرده‌اند؟
کد خبر: ۳۶۱۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

کدام دستگاه‌هایی اجرایی در قزوین کمترین و بیشترین اشتغال را ایجاد کرده‌اند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشتغالزایی حدود ۳۰هزار نفر و شرکت گاز با ایجاد ۶۲ شغل، بهترین و پایین‌ترین عملکرد را در بین دستگاه‌‎های استان به خود اختصاص داده‌اند.

کدام دستگاه‌هایی اجرایی در قزوین کمترین و بیشترین اشتغال را ایجاد کرده‌اند؟
عین‌الله کشاورزترک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت استان در میزان ایجاد اشتغال اظهار کرد: استان قزوین رتبه هفتم را در کشور در سامانه رصد اشتغال به خود اختصاص می‌دهد؛ طی 10 ماه نخست سال جاری 25 هزار شغل در استان ایجاد شده است.

وی افزود: سازمان صمت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) سه دستگاه برتر به لحاظ تعداد اشتغال ایجاد شده در استان هستند که طی 10 ماه نخست سال جاری به ترتیب هفت هزار و936، پنج هزار و 30 هزار شغل توسط آنها ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: شرکت گاز با ایجاد 62 شغل و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایجاد 33 شغل کم‌ترین عملکرد را در بین دستگاه‌‎های استان به خود اختصاص داده‌اند.

کشاورترک عنوان کرد: غفلت‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها مانند راه و شهرسازی در ثبت اشتغال ایجاد شده در کارگاه‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان صورت گرفته، در غیر این صورت میزان تحقق اشتغال استان به بیش‌از 100رصد می‌رسید.

وی ابراز کرد: هشت رسته پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش دستباف و دست بافته‌ها، مکانیزاسیون کشاورزی، فرآوری محصولات معدنی کوچک مقیاس، بازیافت و صنایع دستی به تازگی در رسته‌های اولویت‌دار بخش صنعت برای پرداخت تسهیلات روستایی قرار گرفته است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان یادآور شد: رشته‌های گیاهان دارویی، پرورش دام و زنبور عسل، شیلات و آبزیان، محصولات گلخانه‌ای، بسته‌بندی میوه و خشکبار صادراتی به عنوان 6 رسته اولویت‌دار در بخش کشاورزی برای دریافت توسعه اشتغال روستایی و عشایری معرفی شده است که باید اقدام جدی مبنی بر دریافت طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به روستائیان در این بخش توسط سازمان جهاد کشاورزی و صمت صورت بگیرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان