۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مشکلات دیرینه اراضی و تعاونی‌های مسکن قزوین حل می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۴۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

مشکلات دیرینه اراضی و تعاونی‌های مسکن قزوین حل می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: طی یکسال گذشته بالغ بر ۲۰ معضل چندین ساله تعاونی‌های مسکن و اراضی در استان قزوین بررسی و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات احصاء و رفع شد.

مشکلات دیرینه اراضی و تعاونی‌های مسکن قزوین حل می‌شود
مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره با اقدامات کارگروه ویژه رفع مشکلات اراضی و تعاونی‌های مسکن استان طی یکسال گذشته اظهار کرد: دولت سیزدهم با رویکرد ایجاد گشایش در کار مردم به این موضوع نگاه می‌کند و در این راستا استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان در بهمن ماه سال گذشته دستور ویژه‌ای برای ورود به مشکلات اراضی و تعاونی‌های مسکن صادر کرد.

وی افزود: جلسات مختلفی در حوزه اراضی و تعاونی‌های قزوین برگزار شد و موضوعاتی که از هفت تا بیش‌از 30 سال از آن می‌گذشت و لاینحل باقی مانده بود، شناسایی و تدابیر لازم برای حل آن‌ها اتخاذ شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: مسئله اراضی و تعاونی‌های مسکن باتوجه به اینکه ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور دولت متعهد شد با این رویکرد برای حل مشکل مردم اقدام ‌کند و خوشبختانه توفیقاتی هم در استان حاصل شده است.

رجحانی ادامه داد: طی یکسال گذشته بالغ بر ۲۰ معضل چندین ساله تعاونی‌های مسکن و اراضی در استان قزوین بررسی شد که مسکن و یا دارایی جمعیتی بالغ بر چندین هزار نفر خانوار درگیر آن بود.

وی عنوان کرد: ۱۷ مورد از موضوعات از بهمن‌ ماه سال گذشته تاکنون به طور مشخص در حال پیگیری بود که ۱۱ مورد آن به نتیجه رسیده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: مسئله تعاونی‌ها و اراضی در استان از جایی شروع شد که برخی مشکلات عمیق چندین ساله، بسیاری از شهروندان و هم‌استانی‌ها را درگیر و منافع آن‌ها را سال‌ها دچار آسیب کرده بود و کسی هم اهتمامی برای حل این مشکلات کهنه و مزمن نداشت.

رجحانی ادامه داد: مسئله اراضی عظیمیه شامل چند هزار قطعه زمین بود که در هر قطعه چند واحد ساختمان و هر واحد یک خانواده ساکن می‌شد، بنابراین جامعه آماری بالایی را تحت تاثیر قرار داد.

وی اذعان کرد: مشکل شهرک عظیمیه مربوط به 31سال پیش بود که اکنون راهکار لازم ارائه شده و در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین اذعان کرد: بسیاری مشکلات از جمله مشکل باغ عمران اقبالیه، تعاونی‌های فرهنگیان، پلاک ۳۸ اسماعیل آباد، نظام پزشکی منطقه النجک، هفت‌سنگان قدیم، تعاونی مسکن نیروی انتظامی در زمین‌های شریفیه و موضوعاتی از این قبیل موجود بود که خوشبختانه راهکار لازم ارائه شده و در دست اجرا هستند.

رجحانی اظهار کرد: راهکار لازم برای مسئله شهرک اندیشه تدبیر شده و بنا است با مشارکت شهرداری مرتفع شود؛ اراضی کت‌آباد نیز پیگیری شده و مشخص شد که به طرح باغستان گره خورده و باید منتظر طرح تحولی باغستان باشیم.

وی در پایان گفت: مشکلات اراضی اسماعیل‌آباد و زمین‌های گلچین الوند نیز از موضوعاتی است که برخی پیگیری و به نتیجه رسیده و برخی در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان