۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مبارزه با قاچاق کالا در استان‌های صنعتی متفاوت از سایر نقاط کشور است
کد خبر: ۳۶۱۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۲۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون قضایی دادستان کل کشور:

مبارزه با قاچاق کالا در استان‌های صنعتی متفاوت از سایر نقاط کشور است

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا به تولید داخلی و زیان آن به صنایع و اشتغال کشور، بیان کرد: وضعیت مبارزه با قاچاق کالا در استان صنعتی همچون قزوین باید متفاوت از سایر نقاط کشور باشد.

مبارزه با قاچاق کالا در استان‌های صنعتی متفاوت از سایر نقاط کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی جمادی در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که امشب در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و ارز فعال شده و این شعب در صورت حضور قضات ویژه و تخصصی در پیشبرد رسیدگی به پرونده‌های این حوزه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتظار نداریم همه قضات با وجود تنوع و حجم بالای قوانین در همه امور متخصص باشند، افزود: برهمین اساس تربیت و آموزش قضات تخصصی و ماندگاری آنها در امور دارای تخصص باید مورد توجه باشد.

این مقام قضایی با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا به تولید داخلی و زیان آن به صنایع و اشتغال کشور، بیان کرد: وضعیت مبارزه با قاچاق کالا در استان صنعتی مثل قزوین باید متفاوت از سایر نقاط کشور باشد.

مبارزه با قاچاق‌های سازمان یافته در دستور کار ستادهای استانی

جمادی اذعان کرد: مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند کمک حال صنایع فعال کشور باشد که در راستای رشد اقتصادی و اشتغالزایی کشور حرکت می‌کنند و در همین راستا تمرکز دستگاه قضایی در ستادهای استانی باید مقابله با قاچاق سازمان یافته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق ماده ۵۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا باید قبل از صدور رای قطعی و احراز قاچاق بودن، به ویژه در خصوص وسایل نقلیه از واگذاری آنها به دستگاه‌های کاشف، حساسیت به خرج داده شود، چراکه گاهی با نقض رای شاهد شکایت افراد و درخواست استرداد مال بوده‌ایم که مشکلات زیادی را هم ایجاد کرده است.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: بی‌تردید قاچاق کالا برای تولید داخلی سمی خطرناک است و به همین خاطر مبارزه با این پدیده شوم باید همه جانبه باشد و نقش مردم نیز در عدم استفاده از کالاهای قاچاق به عنوان اقدامی پیشگیرانه بسیار حائز اهمیت است.

این مقام قضایی استان اعلام داشت: وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی استان قزوین مناسب است و با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و دادستان کل کشور بسیاری از پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز به قید فوریت مورد رسیدگی و تعیین تکلیف شد و این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان