۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیگرد قضایی در انتظار سوء‌استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی است
کد خبر: ۳۶۱۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۲۰:۳ ↗ لینک کوتاه

هشدار رئیس کل دادگستری قزوین به فعالان اقتصادی:

پیگرد قضایی در انتظار سوء‌استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی است

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: متاسفانه گاهی برخی از فعالین اقتصادی به دنبال سوء‌استفاده از تسهیلات بانکی هستند و پولی که از بیت‌المال دریافت می‌کنند را در جای دیگر صرف می‌کنند، در این صورت پیگرد قضایی در انتظار افراد است.

پیگرد قضایی در انتظار سوء‌استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین با حضور دکتر جمادی، معاون دادستان کل کشور یکشنبه شب در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این نشست اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده تا از ظرفیت دستگاه قضا و دستگاه‌های خدمت‌رسان برای کمک و حفظ واحدهای تولیدی استفاده شود.

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: همه باید فعالیت و اقدامات خود را در قالب قانون تنظیم و محور اقدامات همگان نیز قانون است.

وی تصریح کرد: فعالین اقتصادی و واحدهای تولیدی به دلیل برخی موانع داخلی و تحریم‌های ظالمانه در عرصه تولید با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در این ستاد همه مدیران تا آنجایی که اختیاراتی دارند از ظرفیت قانونی خود در جهت رفع مشکلات آنها استفاده ‌می‌کنند.

شعبانی افزود: بیشتر مسائل واحدهای تولیدی استان مربوط به تسهیلات بانکی، بیمه، دیون قبض آب و برق و مالیات است که اغلب بانک‌ها و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان تلاش می‌کنند که این مسائل مرتفع شده تا تولید داخلی با مشکل مواجه نشود.

رئیس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: البته در این بین محدودیت‌هایی وجود دارد و ممکن است کمک به یک فعال اقتصادی سبب زیرسوال رفتن یک نهاد و دستگاه و گاهی نادیده گرفتن حقوق بیت‌المال شود.

وی افزود: همانگونه که در ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال رفع موانع تولید و مشکلات فعالین اقتصادی هستیم؛ در شورای حفظ حقوق بیت‌المال هم به دنبال رعایت حقوق عامه خواهیم بود.

شعبانی یادآور شد: اگر کمک‌های ما به فعالان اقتصادی خارج از ضوابط باشد ممکن است سبب تضییع بیت‌المال شود، بنابراین در قضاوت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی از فعالین اقتصادی به دنبال سوء‌استفاده از تسهیلات هستند و پولی که از بیت‌المال دریافت می‌کنند را در جای دیگر صرف می‌کنند که به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

شعبانی در پایان از تعامل و مساعدت نهادهای اجرایی همچون صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، امور مالیاتی، معاونت اقتصادی استانداری، گمرک و بانک‌ها و موسسات پولی و مالی و دیگر نهادهای خدمت‌ ‌رسان در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی استان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در این نشست سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و در پایان این نشست از مدیران شرکت‌های تولیدی کشت و صنعت طلاچین، فولاد خرمدشت، اوژن الکترونیک آزما، بهمن دیزل، نوآور ارتباط صنعت و ایران چسب به دلیل اشتغالزایی و صادرات با اهداء لوح، تقدر به عمل آمد.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان