۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رشد ۳۷درصدی واردات و صادرات ریلی قزوین
کد خبر: ۳۶۱۴۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۹:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه‌آهن شمال دو خبر داد:

رشد ۳۷درصدی واردات و صادرات ریلی قزوین

مدیرکل راه‌آهن شمال دو گفت: واردات و صادرات ریلی استان در منطقه شمال دو از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار تن بوده که با رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.

رشد ۳۷درصدی واردات و صادرات ریلی قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال دو در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن جلسات راه و شهرسازی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین طی چند سال اخیر در حوزه حمل‌ونقل کالا و واردات و صادرات از رشد چشمگیری برخوردار بوده به‌ طوری‌ که راه‌آهن قزوین در منطقه دو شمال، سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن سوخت و کالا حمل می‌کند.

وی افزود: واردات و صادرات ریلی استان در منطقه شمال دو، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار تن بوده که با رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه است.

ولدی گفت: خاک صنعتی، مس و روی، اسید، شیشه، سنگ، مواد شوینده و تجهیزات ماشین‌آلات از مهم‌ترین محموله‌هایی بوده که در این منطقه از راه‌آهن صادرات و ترانزیت می‌شود.

این مسئول بیان کرد: همچنین در مهرماه سال‌ جاری، واردات اولین محموله ماشین‌آلات نساجی را از کشور ترکمنستان شاهد بودیم که به کشورهای ترکیه و تاجیکستان منتقل شد.

این مسئول در ادامه با تشریح وضعیت ایستگاه‌های راه‌آهن، افزود: قزوین در زمره شهرها و ایستگاه‌های پرترافیک است و روزانه ۳۰ قطار در راه‌آهن این استان تردد می‌کنند.

انتقال بیش‌از 300هزار مسافر در ناوگان ریلی استان

وی تصریح کرد: حداقل زمانی که قطارهای اصلی به مشهد مقدس تردد می‌کنند، ۱۳ ساعت و حداقل زمان سرعت قطارهای بومی به مقصد تهران ۱۲۰ دقیقه است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تلاشیم تا سرعت تردد را در راه‌آهن افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال دو اظهار کرد: سال گذشته بالغ‌بر ۳۸۰ هزار مسافر داشتیم و در ده ماه نخست سال جاری این عدد به ۳۹۰ هزار مسافر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

وی در پایان گفت: برای امکانات رفاهی و زیرساخت‌های راه‌آهن و همچنین ایمن‌سازی ریل‌ها نیز اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان