۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح «هادی» در بیش‌از ۶۰۰ روستای قزوین اجرا شد
کد خبر: ۳۶۱۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

طرح «هادی» در بیش‌از ۶۰۰ روستای قزوین اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ۸۴۴ روستا است که از این تعداد ۶۹۱ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و تمام این روستاها دارای طرح هادی هستند.

طرح «هادی» در بیش‌از ۶۰۰ روستای قزوین اجرا شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ساعاتی پیش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای 844 روستا است که از این تعداد 691 روستا بالای 20 خانوار بوده و تمام این روستاها دارای طرح هادی هستند.

گونجی تصریح کرد: طرح هادی در چشم‌انداز 10 ساله تعریف شده، طرح ۱۰ ساله تعداد 537 روستای استان قزوین به اتمام رسیده و بازنگری دوباره برای این روستاها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: کل اعتبارات ملی قیر در استان قزوین 117 میلیارد تومان بوده که با مشارکت استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی این میزان به 342 میلیارد تومان اعتبار افزایش یافته است.

گونجی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در نظر گرفته شده، افزود: از این میزان 100 میلیارد تومان به موضوع محرومیت‌زدایی و 50 میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه هنوز برخی اعتبارات ملی و استانی این اداره کل محقق نشده، بیان کرد: ۷۴هزار جلد سند در حوزه واحدهای روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده که 19 هزار جلد برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و ۵۵ هزار جلد سند روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای ۹۳ هزار واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی و بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده‌اند.

گونجی در پایان با اشاره به اینکه امسال ۴ هزار واحد مسکونی استان در بهسازی و نوسازی سهم دارند، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۱ پرونده به بانک‌ها معرفی شده و از این تعداد برای 600 واحد انعقاد قرارداد انجام شده است.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان