۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قاچاق در قزوین نگران‌‌کننده‌تر از شهرهای مرزی است
کد خبر: ۳۶۱۴۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۷:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور :

قاچاق در قزوین نگران‌‌کننده‌تر از شهرهای مرزی است

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۷۰ هزار پرونده قاچاق در کشور تشکیل می‌شود، افزود: قاچاق در قزوین نگران‌‌کننده‌تر از شهرهای مرزی است چون باتوجه به موقعیت صنعتی و اقتصادی‌ خود می‌تواند مشاغل رسمی و شناسنامه‌دار را مخدوش کند.

قاچاق در قزوین نگران‌‌کننده‌تر از شهرهای مرزی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کارگروه قاچاق کالا و ارز استان قزوین عصر امروز با حضور جمادی معاون دادستان کل کشور، شایسته معاون حقوقی امور مقابله با ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور و رجبی دادستان مرکز استان و جمعی از دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شهدای مدافع حرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

مصطفی پورکاظم شایسته در این جلسه اظهار کرد: قاچاق در قزوین نگران‌‌کننده‌تر از شهرهای مرزی است چون باتوجه به موقعیت صنعتی و اقتصادی که این استان دارد می‌تواند شغل‌های رسمی و شناسنامه‌دار کشور را مخدوش کند.

وی افزود: نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق در شهرهای صنعتی مثل قزوین داریم چون پیچیده‌تر از سایر استان‌هاست.

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: یکی از مباحث مهم در مبارزه با قاچاق این است که طبق تاکید مقام معظم رهبری، قاچاقچی به روشی مجازات شود که نه تنها این کار، دیگر برای او سود نداشته باشد بلکه با ریسک بالا همراه باشد.

سالانه 170هزار پرونده قاچاق در کشور تشکیل می‌شود

این مقام مسئول گفت: در طول سال حدود ۱۷۰هزار پرونده قاچاق در کشور تشکیل می‌شود که از این تعداد به طور میانگین۱۲۰ هزار پرونده در سازمان تعزیرات و ۵۰ هزار پرونده در دادگستری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؛ این میزان قابل توجه و البته جای نگرانی دارد.

پورکاظم شایسته در ادامه افزود: میزان کشفیات قاچاق کشور در سال 1400 بالغ بر ۳۵هزار میلیارد تومان بود.

وی اذعان کرد: استان قزوین حدود یک درصد در فرآیند قضایی مبارزه با قاچاق در کشور دخیل است؛ هر کدام از استان‌ها به فراخور نقشی که دارند در مبارزه اصلی نقش ایفا می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در پایان گفت: با توجه به اصلاح قانون جدید مبارزه با قاچاق؛ دادستان کل کشور در ستاد مرکزی عضویت دارند و در نتیجه دادستان‌های استان‌ها نیز در این ستاد عضو بوده و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان