۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین الحاق دولتخانه صفوی به سعدالسلطنه/ هتل «بهروزی قزوین» بزودی افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین خبر داد:

افتتاح هتل «بهروزی قزوین» در دهه فجر/ دولتخانه صفوی به سعدالسلطنه متصل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: بالغ بر ۱۷میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین به پروژه‌های میراث فرهنگی تخصیص یافت و تمامی این پروژه‌ها روند اجرایی را می‌گذارنند.

الحاق دولتخانه صفوی به سعدالسلطنه/ هتل «بهروزی قزوین» بزودی افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ علیرضا خزائلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز ‌در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی در اولویت بوده و جزو برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

وی افزود: میراث فرهنگی استان قزوین تعهد اشتغال ۶۳۱نفر را برعهده دارد، تاکنون ۶۰۶نفر جذب و ۹۶درصد از تعهدات محقق شده و این میزان تا پایان سال جاری به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات تبصره 16 انجام و روند معرفی به بانک‌ها ادامه دارد.

این مسئول گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در حال حاضر در تهران دایر شده و سعی کردیم ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با قدرت در این نمایشگاه ظاهر شود.

خدمات زودهنگام ستاد سفرهای نوروزی در قزوین

وی در ادامه از برگزاری صنایع دستی همزمان با جشن‌های ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: جلسات ستاد خدمات سفر در نوروز 1402 برگزار شده و باتوجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروزی زودتر آغاز شود، به همین دلیل خدمات ستاد سفرهای نوروزی از نیمه شعبان آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: رویداد بزرگ نمایشگاه گردشگری از 18الی21 بهمن ماه درد تهران برگزار می‌شود، در این نمایشگاه 50 پروژه قابل سرمایه‌گذاری در استان را با هدف جذب سرمایه‌گذار معرفی خواهیم کرد.

این مسئول افزود: همزمان با دهه فجر چندین فضای گردشگری و اقامتی به ظرفیت گردشگری استان اضافه خواهد شد، مهمترین آن افتتاح پروژه هتل خانه تاریخی بهروزی در شهر قزوین است که با سرمایه‌گذاری گروه ماهان و صندوق احیاء در حال بازسازی و تجهیز است و در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اذعان کرد: دولتخانه صفوی، مرکز برنامه‌های نوروزی در قزوین است و برای نوروز 1402، متفاوت‌تر از سال قبل برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

خزائلی با اشاره به طرح توسعه دولتخانه اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر ساختمان دبیرستان پاسداران و ورزشگاه تختی به سرعت در حال جابجایی بوده و ساختمان معوض آن‌ها با پیشرفت خوبی ساخته می‌شود.

این مسئول افزود: انتقال مرکز مخابرات میدان آزادی هم به دلیل تجهیزات سنگینی که دارد با کُندی پیش می‌رود و با تاخیر صورت می‌گیرد.

دولتخانه صفوی به سعدالسلطنه متصل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در گام بعدی اتصال دولتخانه صفوی به سعدالسلطنه را در دستور کار داریم؛ مشاورین پروژه مشغول کار هستند و اگر به به مرحله اجرا برسد بدون شک پروژه بزرگی خواهد بود.

وی بیان کرد: پروژه بزرگ دیگری با همکاری اوقاف در دست اجرا داریم که ساماندهی بقعه چهارانبیاء است و نمایندگان ویژه‌ای از وزارتخانه و سازمان اوقاف در اجرای پروژه نظارت دارند؛ در این زمینه جلسات متعدی با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار می‌شود.

خزائلی یادآور شد: بالغ بر 17میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین در موضوع پروژه‌های میراث فرهنگی تخصیص یافت و تمامی این پروژه‌ها روند اجرایی را می‌گذرانند.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت گراند هتل قزوین گفت: دولت در گراند هتل هزینه‌ای نخواهد کرد بلکه پروژه را به مناقصه گذاشته و این سرمایه‌گذار دست به مرمت می‌زند؛ سرمایه‌گذار تا یک بازه زمانی می‌تواند از آن بهره‌برداری کند و بعد از آن در اختیار دولت خواهد بود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان