۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تیم عملیاتی هلال احمر قزوین به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شد
کد خبر: ۳۶۱۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست جمعیت هلال احمر استان:

تیم عملیاتی هلال احمر قزوین به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شد

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین از آماده باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان برای پشتیبانی از زلزله شهرستان خوی و اعزام تیم عملیاتی ویژه به آذربایجان‌غربی خبر داد.

تیم عملیاتی هلال احمر قزوین به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را به لرزه درآورد.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد؛ بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

حسین خوئینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان برای پشتیبانی و اعزام به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در استان آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی استان قزوین آماده اعزام به منطقه خوی بوده و یک تیم عملیات شامل 15 نفر با تجهیزات کامل به این شهرستان اعزام شدند.
 
وی افزود: شب گذشته در ساعت یک بامداد، این تیم به همراه امکانات مرتبط نظیر تجهیزات کامل نجات، آواربرداری به همراه چهار دستگاه خودروی دو کابینه، 400 دستگاه چادر امدادی و حدود 100 بسته غذایی 72 ساعته به شهرستان خوی اعزام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین بیان کرد: همچنین تیم پشتیبانی امداد استان نیز آمادگی لازم جهت اعزام مجدد را دارند.

خوئینی تصریح کرد: با توجه به شدت برودت هوا؛ احتمال جمع‌آوری وسایل گرمایشی، البسه گرم و پتو وجود دارد، در صورت ابلاغ، گروه‌های جمعیت هلال‌احمر در سطح شهر و معابر حضور یافته و پذیرای کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان خواهند بود.

آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر قزوین در محور‌های مواصلاتی

این مسئول همچنین اظهار کرد: به دنبال بارش برف و تداوم سرما، تمامی پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر قزوین در راه‌های مواصلاتی استان به حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: نیروهای امدادی با تمام تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به مردم و در صورت شدت بارش‌ها خدمات اسکان را به درراه‌ماندگان ارائه می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود، حتی‌المقدور از تردد در مسیرهای مرتفع اجتناب کرده و چنانچه مجبور به تردد بودند، حتماً تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

خوئینی در پایان گفت: امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال‌احمر تنها به پایگاه‌های جاده‌ای و تصادفات ختم نمی‌شود بلکه در حوادث مختلف کوهستانی، سیل و زلزله نیز امدادرسانی لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان