۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استان قزوین باید به رشد اقتصادی ۸درصدی برسد
کد خبر: ۳۶۱۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۸ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین:

استان قزوین باید به رشد اقتصادی ۸درصدی برسد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین باید رشد ۸/۷ درصدی اقتصادی را داشته باشیم که برای تحقق آن باید سه درصد از محل بهره‌وری تحقق یابد و مدیران دستگاه‌ها همت ویژه‌ای برای ارائه برنامه بهره‌وری داشته باشند.

استان قزوین باید به رشد اقتصادی ۸درصدی برسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان ظهر امروز با حضور علی رحمانی سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، ابوالفضل مرادی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مدیران کل استان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

علی رحمانی در این جلسه اظهار کرد: در استان قزوین باید رشد 8/7 درصدی اقتصادی را داشته باشیم که برای تحقق آن باید سه درصد از محل بهره‌وری تحقق یابد و مدیران دستگاه‌ها همت ویژه‌ای برای ارائه برنامه بهره‌وری داشته باشند.

وی افزود: پیرو گزارش‌های ارائه شده توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین مبنی بر عدم ارائه بعضی دستگاه‌ها در برنامه بهره‌وری، انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در اجرای آن تا پایان بهمن ماه سال جاری اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: بدون تزریق اعتبار و با جابه‌جایی نیرو و افزایش انگیزه کار می‌توان بهره‌وری را تأمین کرد و مدیران دستگاه‌ها با منابع موجود ایده‌هایی را برای افزایش تولید و خروجی کار در ادارات اجرایی کنند.

رحمانی یادآور شد: باتوجه به وضعیت تورمی موجود هراندازه در حوزه بهره‌وری فعالیت و تمرکز کنیم، میزان تولید بیشتری خواهیم داشت.

سعیدوکیلی در این جلسه با اشاره به برنامه جامع بهره‌وری استان قزوین اظهار کرد: 71 دستگاه در استان دارای برنامه جامع بوده که از این میزان 31 دستگاه دارای برش استانی ابلاغی، 13 دستگاه متمرکز، 18 دستگاه نامشخص و 9 دستگاه استانی است.

وی افزود: از 9 دستگاه استانی، 6 دستگاه از جمله دادگستری کل استان، تأمین اجتماعی، راه‌آهن، شرکت فرودگاه خدمات ویژه، مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فاقد برنامه و سه دستگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارائی دارای برنامه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین ضمن ارائه گزارش تجمیعی ارسال شده به سازمان ملی بهره‌وری در سال جاری بیان کرد: این آمار در سه ماه دوم برابر 9 دستگاه با 17 برنامه، در سه ماه سوم برابر 27 دستگاه و 143 برنامه با احتساب دانشگاه‌ها به تفکیک بوده و چهار دستگاه از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و امور زندان‌ها در مرحله آخر ابلاغ شده است.

وکیلی با اشاره به اعضای کمیته بهره‌وری استان قزوین عنوان کرد: استاندار به عنوان ریاست کمیته، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیر کمیته، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و چهار نفر از مدیران کل دستگاه‌‌های اجرایی استان از بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متناسب با ظرفیت‌های استان به انتخاب استاندار در این کمیته عضویت دارند.

این مسئول با اشاره به انتظارات برآورده شده از تشکیل کمیته بهره‌وری استانی بیان کرد: راهنمایی، هدایت و تبیین اهداف چرخه مدیریت بهره‌وری برای تمام دستگاه‌های اجرایی استانی، سازماندهی و فعال سازی کمیته‌های بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استانی، انتخاب زیربخش‌های اولویت‌دار استانی که بیشترین ظرفیت ارتقای بهره‌وری و تأثیر بر بهره‌وری کل اقتصاد را دارند و تبیین مسائل و شناسایی عوامل بهره‌وری در رشته فعالیت‌های منتخب و ایفای نقش دستگاه‌های اجرایی استانی و ارتقاء آنها از جمله این انتظارات است.

وی اذعان کرد: برای ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی باید براساس سیاست‎‌های ابلاغی و تعریف درون سازمانی و بومی سازی، اقداماتی انجام داد تا با کمترین هزینه بتوان به افزایش بهره‌وری گام برداشت.

وکیلی ادامه داد: طبق اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تکالیف قانونی دستگاه‌ها براساس ماده پنج قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعیین شده و مدیران ملزم هستند برنامه‌های خود را تعریف کنند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به اینکه رشد 8/7 درصدی در استان پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده باید حداقل 2/8 درصد این رشد با بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی اجرایی شود.

وی با اشاره به وضعیت بهره‌وری در کشور و استان قزوین ابراز کرد: روند کاهشی را در سهم بهره‌وری در کشور و استان شاهد بودیم لذا با برنامه‌ریزی مناسب باید بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وکیلی در پایان یادآور شد: اجرای طرح استقرار چرخه بهره‌وری درسطح کلی 59 درصد در کشور رشد داشته و سهم استان قزوین در این بین 41 درصد است.

گفتنی است شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با دستور جلسه بررسی و تصویب برنامه جامع بهره‌وری استان، بررسی و تصویب شاخص‌های اختصاصی بهره‌وری استان، ارائه گزارش جمع‌بندی پیشرفت اجرای برنامه‌های ارتقاء بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تصویب برنامه پیشنهادی ارتقاء بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استان فاقد برش ملی ابلاغی و ارائه ساختار، وظایف و اختیارات و ترکیب اعضاء کمیته بهره‌وری استان در شورای راهبردی توسعه مدیریت برگزار شد.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان