۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش نرخ بیکاری در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۷ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغالزایی در این استان خبر داد.

کاهش نرخ بیکاری در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عین‌الله کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته از مرکز آمار ایران، قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: براساس آمار نرخ بیکاری استان قزوین در پاییز سال ۱۴۰۱ رقم ۵.۸ درصد بوده و استان حائز رتبه دوم کشور در پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در دولت مردمی سیزدهم، افزود: طبق دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تشکیل قرارگاه اشتغال در هر استان، قرارگاه اشتغال استان قزوین باهدف نظارت بر طرح‌ها و اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد به‌صورت میدانی و حضوری تا ۲۰ اسفندماه به‌طور جدی اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظارت بر اشتغال است که بر اساس آن تمام اقداماتی که دستگاه‌ها و نهادها در حوزه اشتغال انجام می‌دهند در این سامانه ثبت می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این مسئول در پایان گفت: کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های این دستگاه است که در سال آتی نیز به‌ صورت جدی پیگیری و از دستگاه‌های اشتغال آفرین حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان