۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ماجرای پناهندگی ورزشکار ایرانی در پاریس
کد خبر: ۳۶۱۳۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۶ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

فدراسیون کاراته: رستمی شخصی اعزام شده بود

ماجرای پناهندگی ورزشکار ایرانی در پاریس

طی روزهای گذشته شایعاتی درباره پناهندگی یکی از کاراته‌کاهای ایرانی در پاریس مطرح شده است.

ماجرای پناهندگی ورزشکار ایرانی در پاریس

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروندآنلاین؛طی روزهای گذشته شایعاتی درباره پناهندگی یکی از کاراته‌کاهای ایرانی در پاریس مطرح شده است. در این‌باره گفته ‌شد فرزاد رستمی، کاراته‌کای وزن 75 کیلوگرم ایران، که در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود، از بازگشت به کشور خودداری کرده است. این ورزشکار سپس تصاویری از خودش در صفحه شخصی منتشر کرد که نشان می‌داد همچنان در پاریس حضور دارد. این کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی در مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد، به صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه شرکت کرده بود و همین امر احتمال پناهندگی او را بیشتر کرد.

در واکنش به این اتفاق، فدراسیون کاراته ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد که نشان از تایید پناهندگی این ورزشکار دارد. در این اطلاعیه تاکید شده که او زیر نظر فدراسیون کاراته به پاریس اعزام نشده و شخصا اقدام به حضور در تورنمنت کرده است. فدراسیون کاراته نوشته است: «به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر پناهندگی فرزاد رستمی به کشور سوییس، به اطلاع می‌رساند این ورزشکار ملی‌پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و اخذ مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرده است.»

اطلاعیه فدراسیون کاراته با این جمله به پایان می‌رسد: «لازم به یادآوری است که ثبت نام رستمی برای شرکت در مسابقات کاراته اوپن پاریس نیز به صورت آزاد بوده و از یونان راهی فرانسه شده است.»

گفتنی است؛ مهدی خدابخشی، صالح اباذری و سجاد گنج‌زاده، سه کاراته‌کای دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که خدابخشی به مدال نقره رسید و اباذری صاحب مدال برنز شد. هر سه این ورزشکاران سر موعد مقرر به ایران برگشتند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان