۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین معضلی بنام آسانسور در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۳۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۶ ساعت: ۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معضلی بنام آسانسور در قزوین

صدها دستگاه آسانسور همه روزه شهروندان قزوینی را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بالا و پایین می‌برند، به نظر می‌رسند ایمن‌سازی صددرصدی آنها برای حفاظت از جان و سلامت مردم به قدر کافی مورد توجه مسوولان و مالکان ساختمان‌ها قرار نگرفته است.

معضلی بنام آسانسور در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ صدها دستگاه آسانسور همه روزه شهروندان قزوینی را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بالا و پایین می‌برند؛ تجهیزاتی حساس که ساخته دست بشر هستند و به نظر می‌رسند ایمن‌سازی صددرصدی آنها برای حفاظت از جان و سلامت مردم به قدر کافی مورد توجه مسوولان ذی‌ربط قرار نگرفته است.

افزایش حوادث مرتبط با آسانسور یکی‌از مخاطراتی است که شهروندان روزانه با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند؛ آسانسورها باید گواهینامه استاندارد داشته باشند و نصب آسانسورها در همه اماکن باید گواهی تایید یکی‌از شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد را اخذ نمایند تا شهرداری برای ساختمان گواهی پایان‌کار صادر کند.

قدیر موسی‌خانی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در گفتگو با ایسنا گفته است: بیشترین عملیات‌های بخش حوادث در قزوین مربوط به حوادث آسانسور بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۵ مورد محبوس شدن شهروندان در آسانسور داشته‌ایم.

سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد استان قزوین نیز با اشاره به مشکلات عدیده آسانسورها عنوان کرده است: تقلب و تخلفاتی در حوزه جعل گواهی استاندارد آسانسور رخ می‌دهد به همین دلیل سامانه مدیریت بازرسی آسانسور در سازمان استاندارد راه‌اندازی شده است.

وی در گفتگو با تسنیم با ابراز نگرانی از وضعیت آسانسورهای شهر مهرگان، گفت: 956 دستگاه آسانسور در این شهر نصب شده که از این تعداد 542 گواهی استاندارد را دریافت کردند به طور کلی 43.3 درصد آسانسورهای مسکن مهر قزوین فاقد گواهی استاندارد هستند.

عدم رعایت قوانین و بی‌توجهی به آزمون ادواری آسانسورها کار را به آنجا رساند که مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: آمار مناسبی در حوزه ارزیابی ادواری آسانسورها در استان نداریم و این آزمون حتی در بیش‌از ۷۰ درصد دستگاه‌های دولتی و اجرایی انجام نمی‌شود.


انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان